måndag 29 september 2008

Typiskt

Som alltid när K är på resa, så faller huset ihop.

Idag lutade sej R mot dimmern (som vi justerar ljuset i vardagsrummet med), och när det sa knax i dimmern, så slocknade alla takljus i vardagsrummet. Har kollat säkringarna, det är inte dem det är fel på.
Det är dethär huset som alltid börjar bråka med mej så fort K har lyft från Helsingfors-Vanda flygfält.....alltid.
Huset är på Ks sida. Helt klart. Så nu sitter vi i mörkret och myser tills afrikaresernären kommer hem och räddar oss.
Hoppas han kommer hem innan höstmörkret PÅRIKTIGT är här.....mörkrädda som vi alla är....
(och till min bil har jag inte ens sagt att K är borta...för då vore fan lös på riktigt....)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ser du nåt konstigt som i morgon på morgonen kryper omkring på parkeringen utanför vårt jobb( nånting runt och svart med en benstomme som på en undulat) så är det bara jag som sådär omärkt sakta ålande närmar mig din mercedes och viskar i den vänstra backspegel att K är bortrest.

Krisse sa...

Alkuviikon katsastus blogiisi.
Terkut..
-Krisse-

PiaMaria sa...

Du hålls Marion borta från min bil eller jag ringer till Harry och berättar att du säger till alla på jobbet att han dräglar!!!
Sådetså!

PiaMaria sa...

...och om du undrar hur jag gissade att det är du som varit i farten...så beskrivningen "benstomme som en undulat" passar bara på dej och O...och han lär inte ska krypa så hemskt mycket på parkeringen.....eller vad vet man egentligen?! Det kanske är hans största nöje?

Anonym sa...

Om vi nu tänker på samma O så pissar jag just på mig!!!!!