fredag 12 september 2008

Fredag

Idag insåg jag till min stora förfäran att jag glömt att besiktiga bilen....det borde ha gjorts förra månaden. (Alla som känner mej vet att jag är extremt noijig med såna saker och vill ha allt i pappersväg i ordning och det ska vara gjort I TID!) Med ett färdigt inövat försvarstal till polisen, som NATURLIGTVIS skulle stanna mej just idag och ta bort mina plåtar då de såg att jag körde omkring i en obesiktigad bil, rusade jag efter jobbet till besiktningskontoret, och till min stora glädje och totala överraskning blev jag inte haffad av polisen och dessutom gick mersun rakt igenom och jag behövde inte i år köra den rakt till Rolle, stadens MB-guru. Jag var så glad så jag nästan kramade besiktningskarlen!
Sen tog vi upp båten.Det var kallt och det blev sent, men nu är Bella tryggt uppe på varvet och man kan pusta ut igen ...tills hon sjösätts nästa vår...
Det har varit en mycket effektiv fredag kan jag säga.

Egentligen var det meningen att jag skulle ha åkt till Pellinge med flickgänget idag, men pga skjutsproblem, båttupptagningar och morgondagens Vaahteramalja-match blev det ändrade planer och jag beslöt mej för att stanna hemma i år.
...fast lite saknar jag Pellinge ändå.....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Freeze!!!!!
Jag ser för mig en liten grå mercedes komma körande på österleden med 10 polisbilar efter sig + 2 helikoptrar ( en av dem yles som sänder rakt i kymppiuutiset, den andra karhukopla). En ljushårig kvinna kör för brinnkära livet(65km i timmen), ser skräckslagen ut och försöker gömma sig bakom sin Burberry -väska, rammar några bilar i den stora hastigheten samtidigt som hon skriker ut genom fönstret"JAG ÄR PÅ VÄG TILL BESIKTNINGSKONTORET, ALLT ÄR ETT MISSFÖRSTÅND OCH DET ÄR MIN MANS FEL, JAG HAR JU INTE ENS KÖRKORT SÅ JAG KAN INTE VARA SKYLDIG TILL DETTA HEMSKA BROTT!!!!!"

Ullis/Leva på landet sa...

Visst går det fort med barnen. Tycker inte det är länge sedan som de var små och korta. Jag är 178 cm och omväxt av den äldsta och det står inte på förran mellansonen också är om mig. Vilket flyt du verkar ha haft idag. Jag skulle ha stannat i sängen i stället. Allt har gått på tok.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

PiaMaria sa...

Marion, baronessan af sfenska gårdharna...du får regissera filmen om mitt liv! (och jag vill ha min gamla buddy Jennifer Aniston i huvudrollen!)
Du har en så tydlig bild av min vardag i ditt huvud!
(höll på att pissa på mej av skratt när jag läste första delen av manuskriptet...denhär filmen är en säker Oskarvinnare!)
Du förstår så bra hur dramatiskt mitt liv EGENTLIGEN kunde vara!