söndag 28 september 2008

Sköna söndag

Syrran lockade med mej till ett "pyssel-loppis" idag. Superbra ide'! Ca tio damer hade samlat ihop överblivet pysselmaterial (det fanns MASSOR med greijer), och sålde bort det på ett gemensamt loppis idag. Det fanns allt från pysseltidningar, scrapbook-material, till tyger och band, stämplar, pärlor, dockmaterial osv.
Fyndade urhärliga påsar med glaspärlor av alla de former och färger, emaljpärlor, metallsnäckor till smycken, smyckelås samt lina och smyckevaijer, örhängskrokar, röda, vita och gröna trähjärtan som jag ska göra julkort av i år, tio meter rödvitrutigt band plus dubbelsidig tejp (och allt detta kostade endast ca 10 euro!). Och så gav syrrans kompis Taava, som ordnat loppiset, en påse med ca 40 burkar glaspärlor i åt mej!!?! Urhärligt! Jag blev så himmelens glad! Nu har jag suttit och trätt pärlor hela eftermiddagen :o))

Ha en skön söndag allihop...jag ska fortsätta med mina pärlor nu...
(Tog foton med mobilen av mina fynd, men dom kommer upp först när K är tillbaka från Sydafrika....mao nångång....)

kram P

5 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

En sådan loppis skulle jag också vilja besöka. skulle vilja fylla på mina förråd.


Kram Ullis

MiaMaria sa...

Hej!
Låter ju så kul med pyssel-loppis.....

HA´en bra vecka!
MiaMaria

Nicole sa...

Det där lät ju intressant! Har aldrig hört om pyssel-loppistidigare. Hobbygrejer är ju oftast jättedyra i affären och säljs sällan på vanligt loppis, så det var ju en jättebra idé! Där skulle man ha varit med på ett hörn...

japp sa...

Hejhej..tack för din gooa omtanke. Hoppas allt e bra.. kul me sån loppis eller vad man kan kalla det.
Snällt av henne å ge så många pärlor.
ha de jättebra..kram Helén.

Hem och Lycka sa...

Skoj! Kul att få fyllt på pysselförrådet lite grann. kram!