söndag 14 september 2008

Stolt mamma



Igår hade 69ers säsongens avslutningsfest före Maple Bowl. Lagets bästa spelare belönades, och mina pojkar tog hem potten!
O fick pokalen som årets bästa försvarare (årets kisimyra mao...liten men ettrig som han är...) och R fick pokalen som årets bästa anfallare.
R fick även MVP-pokalen (most valuable player) som ges till en spelare som de andra i laget röstat fram. MVP-pokalen är en vandringspokal och alla spelare som fått den före honom är nu landslagsspelare. Han har hamnat i fint sällskap och det vet han.
Mitt mammahjärta höll på att spricka av stolthet när han gick fram och tog emot pokalen. Min försiktiga och blyga lilla pojke...ett år efter att ha börjat en sport som jag trodde var den mest osannolika gren i hela världen för honom att välja, står han där med en jättestor MVP-pokal i handen för att laget tycker att han är den viktigaste spelaren i laget. Vad glad jag är att mina kommentarer om "livsfarlig sport för idioter" tystades ner när pojkarna i fjol meddelade att dom tänker börja spela amerikansk fotboll. Mitt tysta och försiktiga barn har fått styrka och självsäkerhet, mitt håsiga barn har fått förnuft och lugn...i alla fall lite....han är i alla fall på rätt väg. Bådas självsäkerhet har vuxit med stora mått under året, för nu har dom hittat något dom är bra på. Denhär grenen har visat sej vara helt rätt för dem, och jag är så glad att min uppfattning om att amerikanska fotbollsspelare alla är iq-befriade skåp som ligger i en hög på planen, har bevisats vara helt felaktig.
Denhär sporten är bra för mina barn. Och det är jag glad för.

R orkade bra, trots att han hade stegring hela kvällen, han var bara så himmelens lycklig över att få vara med.
Matchen var jämn och helt galet spännande, tyvärr förlorade Roosters på övertid, men kvällen var lyckad och jättefin och spelet var jättebra.




Trötta men lyckliga och jättestolta är vi nu, hela familjen.

14 kommentarer:

Krisse sa...

Sunnuntai selailulla!
Hyvää syyssunnuntaita sinulle!
-Krisse-

Sirkka sa...

Onnittelut pokaalin johdosta!
Niin se talvi voi tulla kyllä yhtäkkiä, olet oikeassa, parasta olisi korjata, onhan se kuitenkin kohtapuoleen tehtävä...minä olin pihalla lakaisemassa ja haravoimassa, vielä ei ihan ole syysistutuksien aika täällä meillä, vaikkakin niin kovasti haluaisin niitäkin kauneuksia laittaa:)
Leppoisaa sunnuntaita ja kiitos kun piipahdit.

Anonym sa...

Grattis till pojkarna samt mor och far!!

Kamomilla sa...

All orsak att var stolt! Grattis

MiaMaria sa...

Hej!

Grattis till pojkarna!!!
Förstår att familjen glädjs tillsammans och att mamma är så stolt!

MiaMaria

leena sa...

Hienoa! Onnea!

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till dina duktiga killar. klart att du ska vara en stolt mamma.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Lavendel & Romantik sa...

Men vad kul.det är ju bara så kul när det går så bra för både sitt eget barn och laget Kram på er /Majsan

Anonym sa...

Hej! Roligt att hitta flera finlandssvenska bloggar och särskilt sådana där havet är med på ett eller annat sett. Bor ni vid sydkusten eller västkusten?
Hälsningar, Päivi

Nicole sa...

Oj grattis till dina duktiga killar! Va roligt att ni hittat ett gemensamt intresse för hela familjen!
Svar: Skålarna sålde jag tidigare i min fd presentaffär. Jag har försökt få tag i den engelska leverantören senare utan att lyckas...

japp sa...

Heeij.. guu, så roligt för kidzen.. man får gratulera dom alla.
Så roligt å finna en sport som sporrar och som får en att växa som person, det är guld värt.
Hoppas de går lika bra i fortsättningen för dom.

Hoppas allt är bra annars?
Här torkas de pink å bajs från tidig morgon till sen kväll.. sånt e livet. Nu har vi ju bara kvar valparna i 1.5v till.. trist men så är de juh.
Ha de bra..kram helén.

Hem och Lycka sa...

Härligt, grattis! kram

Livet på Sjögård sa...

Blev så nyfiken då du skrev om Pellinge i ett tidigare inlägg. Bor nämligen själv inte så långt ifrån... :)

Duktiga pojkar! Och grattis till pokalerna, helt på sin plats att vara stolt :)

Anonym sa...

ÅÅÅÅÅ!!! vad det glittrar!!!!
Du vet ju att en skata som jag(och du)blir helt begaistrad av detta guld och glitter. Nästa gång jag kommer på en vinkväll på din terass så kan jag väl få hålla dem i famnen en liten stund...snälla? Eller ännu bättre.. knyta dem i ett skosnöre och ha dem runt halsen medan vi äter din goda sallad och tömmer vin från lådan.( skicka K till tyskland för det var väl därifrån detdär "super"goda vinet var ifrån då sist vi terassade)

H Marion