fredag 12 september 2008

Antik mamma

Var igår till Stora Varuhuset för att köpa en ny maskara till mej. Lillebror O kom med, och gick nyfiket omkring och kikade på de olika hudvårdsburkarna och frågade vad det var till för. Rynkor, rynkor och rynkor. Han kikade lite på priserna och sen ganska förundrat på mej....134 euro?!? Betalar nån faktiskt 134 euro för en liten burk rynk kräm?? Han var helt förbryllad. Jo vännen, nån betalar faktiskt så mycket för att hålla tidens tand ifrån ansiktet.

Själv kom jag att tänka på en sak som hände i bastun för några år sedan.
Jag hade varit hela veckoslutet på en kurs om antik, och vi satt sen i familjebastu på söndagkvällen och pratade om kursen. Lillebror, som då gick i första klass undrade över själva begreppet antik. Vi försökte förklara saken till honom, och plötsligt sken han upp...Antik! Det är alltså när endel saker blir värdefulla när dom blir gamla...sådär som mamma!

Så jag kan vara helt lugn med mina rynkor...dom är ju bara ett tecken på att jag blivit värdefull!

Ha en bra dag alla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Antiikkia..antiikkia!!!
Jag undrar nu bara om det är frågan om rokoko eller barock tiden???
Eftersom jag använder lite täckningskräm om morgnarna måste jag ju enligt all visdom vara från krita-tiden...... och då är man väl sådäär extra antik, lite bättre liksom..eller?

Hälsningar av Baronessan från svenska gården

PiaMaria sa...

Jo gumman du är helt jättevärdefull! Speciellt med dina fantastiska adliga anor. Jag säljer dej till Wenzel H. nästa gång vi är utan pengar.....
(Kommer Herresätet Swenskagårdharna med på köpet?) Jag tror nog Wenzel kan vara ganska intresserad.....

;o))

Anonym sa...

Jooo! Sidu jag undrade också varför dendär gubben Wenzel yrar här på mina ägor och tittar så konstigt på mig då jag kommer gående med min hund(rashund som jag köpt utomlands ifrån, hm sverige alltså)Bäst i sin ras på internationella hundshowen år 2000(hm harkel,en enda annan motståndare som var han bror). Varför berättar jag detta då jag kunnat lysa och fått alla andra hundägare att bli gröna av avund? Nu ligger dendär "ROTUNSA PARAS"och fiser i soffan och luktar ändå något till rutiga ägg. Men nu tillbaka till gubben Wentsel. Kolla nu på Tv för när ni minst anar så dyker baronessan upp på Wentsel bord och utvärderas som" KYLLE SE NYT OLLA NIIN ARVOKAS TEME BARONESSA ETTÄ SE EI VOI SANO MITE SE MAKSA JA YKSI ASIA ON SELVE ETTE ERITTÄIN HARVINAINEN VAHNA KURPPA SE OLLA"

SLÅ DET NI!!!!