torsdag 18 september 2008

Skolfotografering

Det har varit väldigt klart för alla att ungarna (=båda två) har skolfoto på fredagen.
Senast igår frågade jag ifall det fanns byk jag skulle tvätta....näp...ingen har något som behöver tvättas.....

Idag (kvällen före skolofoto) kommer eländena...

Son nummer ett:


"Mamma, jag vill ha min WESC-collage (vit!!!) på mej till skolfoto imoron...kan vi tvätta den?....
VA!?! Den ser för helvete ut som om den blivit överkörd av en traktor och dumpad i ett dike efter det!?! Kanske kan vi få den ren....eller så inte....Hur i hela världen tänker detta barn!?!! Tror han att jag kan göra mirakel eller??


Sen kommer son nummer två:

"Mamma, har vi foto imoron? Jag vill ha min svarta WESC-collage på....är den ok såhär?"
Och den jävla collagen ser ut som om den skulle ha varit nergrävd i en dynghög i en vecka......och sen har en grävling grävt upp den och burit den till hans garderob....

Nej plutin....du går inte till skolfoto över min döda kropp i dendär blusen....har du nån annan? Inte?
DU VAKAR TILLS BYKMASKINEN PIPAR KLART OCH HÄNGER UPP DIN FÖRBANNADE BLUS PÅ SUPERTORK PÅ BATTERIET OCH SÅ STÖR INGEN MEJ MERA MED BYKÄRENDEN IDAG ELLER JAG EXPLODERAR!!!!!


....och så går jag lugnt och snällt och lägger mej...
och hoppas att mina lockiga monster är snygga och söta på morgondagens skolfoton, i sina rena Wesc-blusar.

Tur att det är skolfoto bara en gång i året.....

1 kommentar:

Ullis/Leva på landet sa...

Du är för kul du. Kan inte låta bli att skratta när jag läsrer inlägget. Känner så väl igen det. Söner som inte tänker längre än näsan räcker. Tur att de hade en snäll mamma i alla fall som tvättade och supertorkade kläderna.

Kram Ullis