lördag 20 september 2008

Lat lördag

Var ute med flickorna igår. Startade med skumppa och antipasti i Mikus och Pammis butik, fortsatte sen till Blak (borde det inte vara Black?!?) där vi dansade ett tag, och drog vi via diverse småställen för att slutligen landa på Apollo där vi dansade till morgonen..
Idag har jag blåsor på fötterna av allt dansande, ont i magmusklerna av allt skrattande, och tomt i plåmssan av allt drickande, men sjutton vad roligt vi hade.
Dethär lever jag länge på....bara jag först överlever denna dag.....

8 kommentarer:

Anonym sa...

Voi voi voi!!!!!
Bläck är det fast jag aldrig varit där. Borde kanke hälsa på kompisen Jenny Dahlman men det har bara inte blivit av;)Stackars lilla dig! Jag har märkt att med åren tar det upp till 4 dagar att komma över en just sådan kväll.Om man är ute på Fredag så är man helt medvetslös på lördagen, söndagen kan man möjligtvis se på nån film i tv:n utan att somna mitt i, måndagen går man i dvala till jobbet och allt går sådär i slow motion, tisdagen börjar man redan se ett litet ljus i tunneln(det är inte mera tåget som kommer emot)och på onsdagen märker man mitt i allt att jag har överlevt. TACKA VET JAG LIVET!!! Krya på dej och ät pizza och drick jaffa, det hjälper.

PiaMaria sa...

Har lite funderat på att ringa tant Dahlman och meddela att jag skiter i hennes fisförnäma klubb och kräver pengarna tillbaka för att jag har så ont i huvudet efter ett besök på hennes bläbläklubb....nånting har ju gått fel..

Krisse sa...

Hyvää viikonloppua. Täällä olin taas kurkkailemassa.
-Krisse-

Anonym sa...

Jag förstår dej kära vännen min. Från att först ha roligt så kommer sen nästa dag dendär perioden då man hatar allt och alla. Du är i den nu, vännen!!! MEN.... imorgon ser du ljuset, jag lovar!

Anonym sa...

JAG HAR FYNDAT TILL DEJ!!!!!!
Jag kommer just från den härligaste butik!!! Den heter Ateneum och finns där snett mittemot tågstation i stan. Där finns dom underbaraste ritningar som tänkas kan. Dom som har ritat heter Enckel, Armfelth, nån skojig Aksel Gallen-Kallela nånting och flera andra också. Stora fina teckningar.Sonen min och jag fick i huvudet idag att vi skulle gå dit och jag kom direkt att tänka på dig vännen. Jag skulle ha köpt dej några men jag såg inget pris och hittade ingen kassa heller. Vi yrade nu där i c 1h och märkte att dom inte säljer nåt annat än gamla teckningar så vi for och äta lite kina-mat sen efteråt. Men dit ska du gå alltså, du med dina gucci-tapeter för tänk dej en 7meter bred Väinämöinen eller 3 meter bred "taistelevat metsot" på sovrumsväggen, inte illa va???( det stod ingenstans om någon rea)så det kan nog vara att det lönar sig att vänta tills lönedagen ;)

PiaMaria sa...

Tack för tipset!
Jag ska ringa dit och kolla när deras galna dagar börjar!
Hade dom några snygga marmorstatyer där? Eftersom vi plockat in både tält och hängmatta, så skulle det rymmas nån liten Havis Amanda i trädgården tycker jag (och den måste vara större än grannens plast-tomte förstås...är det kapprustning så är det...)

Anonym sa...

Jo faktiskat!!!! Du vet dendär statyn "TÄNKAREN". Den fanns där och den skulle ju nog passa in där på er terass under träden. Den har just samma ställning som jag på morgnarna före jobbet, ska jag gå till jobbet eller inte???? Går jag via toaletten eller inte???. OSV!!!
Du kan ju alltid annors åka till ett av våra nordiska länder och gå där till en stand var det sitter en naken kvinna på en sten och försiktigt omärkt sätta henne ner i burberry ;) ;) blink blink if you know what i mean?? Eller smyga dig till centrum nån natt och låna dendär nakna kvinnan som står där vid salutorget, men då kanske du behöver lilla mercedesen med dig + dragkrok.

Om du inte kommer på jobb imorgon så ring detdär enda samtalet du får till mig så ska jag försöka fixa det på nåt vis.Häls. En trogen och sann vän!!!

PiaMaria sa...

Tack vännen...dej kan man lita på! (och jag tror faktiskt att när DEN dagen kommer att jag bara har ett samtal att ringa, då satsar jag det samtalet på dej...för K är väl knappast ändå nykter och kan alltså inte komma och rädda mej... (musiker som han är..såna är ju inte nyktra, ever).... och så är du ju snart tjomis med alla snygga uniformerade snubbar som jobbar för staten, så med dej är jag i goda händer)

kram P