måndag 29 september 2008

Glassmuta

Efter ett stökigt veckoslut (jag var borta nästan hela lördagen, då hade ungarna & K en match =spelgreijor över hela huset, sen packade K inför Sydafrika resan=allt annat ur hans garderob över hela huset, igår pysslade jag till midnatt = pärlor och tänger och annat tillbehör över alla bordsytor) var jag färdig att betala VADSOMHELST för att få komma hem till ett städigt hus idag.
Men sen kom jag på en briljant ide'. Jag mutade mina barn! Om de efter läxorna plockar upp hemma, blir det glasskalas på kvällen. Och oj vad det fungerade bra! Jag kom hem till ett superstädigt hem, och allt det kostade mej var lite vanilj- och jordgubbsglass, kinuski- och lakritssås samt lite nonpareller. Och jag kan glatt och nöjt spendera kvällen över en bra bok istället för att plocka upp kläder. Alla är nöjda och glada!

Vad jag kommer att sakna denhär sortens städare när pojkarna är stora nog att begripa att det kostar lite mera än en liter glass att polera huset.....

..då får jag väl börja muta med bensinpengar till mopeden istället...eller något....för andra städare än mina två mutade barn har jag inte haft och vill jag inte ha heller för den delen...

2 kommentarer:

Galleri MochB sa...

Bra idé...:O) Vi kör med krysslista hos oss och vart tionde kryss genererar en överraskning. Och vilken trevlig idé med pysselloppis. Håller på och storstädar mitt pysselskåp, och vad mycket där finns som jag knappt visste att jag hade och som troligen aldrig blir använt...

Anonym sa...

Oj herregud så fina ungar du har!!!!

Jag fick mig verkligen en överraskning idag då jag kom hem från jobbet. Ungen hade städat sitt rum( dammsugat, torkar damm, städat sina klädskåp, bytt i sängen) och kvittrade så glatt att jag nästan vände ut tillbaka av rena förskräckelsen. Som en van moder till en 16 åring visste jag direkt att nu ska " vår egen Paris Hilton" ha pengar igen, och visst hade jag rätt. Hon skulle ju ut på Rosso med en kompis och äta.

Och skulle jag ha nekat skulle du kära vän nästa gång du sett mig fått stå där med ditt tal som skulle börja på följande sätt" Nu när vi samlats här för att komma ihåg vår kollega.....!