måndag 1 september 2008

Idag blev jag jätteglad!



Måndagar är inte mina bästa dagar. Går på halvmaskin och tycker allt känns lite segt. Så även idag ...(speciellt trögt kanske tackvare fullspäckade helgen med både kräftskiva och husbolagets 30-årsfest bakom oss). Men så kom min söta kollega Tove, med en liten gåva hon hittat i Ekenäs. En urgullig liten metallburk för knappar till mitt sybord. Och inne i burken hade hon redan placerat den första knappen, en "vänknapp", en liten röd knapp i form av ett hjärta! Jag blev så jätteglad! Sen var dagen inte alls seg och skruttig längre. Nej för nu gick jag omkring med en liten skatt skramlande i fickan. En skatt som gjorde mej så glad hela dagen.
I mitten på bilden,bland alla mina knappar, lyser min vänknapp, den röda hjärtknappen, där i min fina nya knappburk!

TUSEN TACK TOVE!

Kram P

Nu ska jag iväg och daltta lite med lillebror O som åkt på höstens första spysjuka...stackarn.

7 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken härlig överraskning på en måndag. Måste ju kännas mycket bättre. Vilken otur att sonen blivit sjuk. Magsjula är ju så drygt. Det är faktiskt helt ok här vintertid också. Det trodde jag inte från början.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Anonym sa...

Delad glädje är dubbel glädje!Knappasken säljs i världens mest inbjudande,trånga,mysiga,DOFTANDE godisbutik vid gågatan(Finlands äldsta,skryt,skryt om min underbara födelsestad).Dit stack jag min långa näsa medan man och dotter hängde över Lacoste-skor i skobutiken längre ner på gatan.Skorna skulle vara VITA nu till annalkande höstrusk och jag kände adrenalinet börja brusa så jag tog till sjappen.
Hade tänkt mig något smarrigt att gnaga på under färden till sommarstugan.Väl inne i misch-maschet av gelehallon,lakrits,polkagrisar och andra favoriter kände jag stramandet från en för länge sedan sköntsittande blus jag hade på mig.Förnuftet vann och det blev en knappask.Väl framme vid disken välkomnade biträdet mig med smakprov på en himmelsk apelsinchoklad(Marabou?)och då glömde jag både stramande blus och att jag är en laktosintolerant tant!

Mjuka sa...

Jag har något till dig hos mig
kramkram M

Marja Kristiina sa...

Hurjan söpö purkki! Tuollaiset pienet yllätykset ja huomavaisuuden osoitukset ovat todellakin elämän suola. Ja sitten tekee itsekin mieli laittaa hyvä kiertoon :-)

Kyllä vain, sieltä se joulu sitten tulee aikanaan! Omalta kohdaltani se on kiva ajatus, sillä olen täysin hurahtanut jouluun. Lisäksi se on lohdullinen valopilkku pimeässä vuodenajassa. Mutta ilman muuta monelle on tylsää ajatella sitä juuri nyt; tekisi mieli takertua vielä vehreyteen ja kesän valoon.

Mukavaa viikkoa!

Hem och Lycka sa...

Vad skoj! Vilken söt burk, har sett den nånstans men minns inte var.

Vårt reportage i Aftonbladet är framflyttat till den 21a september. kram!

Krisse sa...

Vanhat nappirasiat ovat ihania. Minullakin tätini rasia tallessa ja siellä vanha puinen parsinsieni. Liikuttavan kaunis puutyö menneiltä ajoilta. Ja täti on silla monta sukkaa parsinut.
Ihana lahja!
-Krisse-

Nicole sa...

Måste nog skratta åt dina damtidningsangst. Nog är det mycket som man får ta med en nypa salt...
Jättesöt ask, tänk va en liten sak kan göra en glad! Får man fråga vad du syr?