lördag 27 september 2008

Det ringer på dörren...

Och dom står där....Noa och Kia, grannarnas småflickor.
"Meillä on sulle yllätys, laita silmät kii!"
Och så kräver dom att jag blundar och följer deras instruktioner....och jag lyder.
Dom för mej över gården, hållande mej i händerna och lugnande mej att ingenting illa händer....

Och så ....VOILA!!!Får jag titta....

Världens största lövhög...(ca 1.5 m hög..)DETTA var supercool och en jätteöveraskning för mej....Vilken FIN lövhög ungarna hade fått till stånd!!!

WOW!!!?!! Det finns fortarande barn in denna värld som tycker att detta är fint och en överraskning? Jag är jätteglad och nöjd. Än finns det hopp!! Än finns det barn som är barn!! Barn som tycker att en superfin lövhög är en sak att var stolt över!?
Vad glad jag blev!...av en lövhög....


kram P

5 kommentarer:

leena sa...

Olipa ihana yllätys!

IKT i min vardag sa...

Härliga, goa ungar!:-)

Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Vilka härliga granntjejer.

Kram Ullis

Marja Kristiina sa...

Uskomatonta huomaavaisuutta ja tilannetajua neitosilta, minulle tuli oikein hyvä mieli. Tässä maailmassa on kuitenkin paljon iloa ja hyviä ajatuksia, vaikka kulunut viikko oli synkkä.

Aurinkoista sunnuntaita!

Anonym sa...

Så ljuvligt!Tankarna går till när man själv var liten och hade krattat ihop löv,vilken doft!När löven dessutom var litet krispiga var det som att traska omkring i en stor tallrik Kellogs cornflakes!