torsdag 31 juli 2008

Bröllopsdag idag





Idag för nio år sedan gifte vi oss.
Tänk vad tiden går?
Egentligen hade vi inte pratat om bröllop, vi var nöjda som det var. Vi hade två barn tillsammans och tyckte att det var den ultimata förbindelsen.
Men sen började svärmor och svägerskan prata om att ordna bröllop till oss....
OJ!?
Här tyckte jag att det var bäst att börja fixa till ett bröllop själv, så att man fick det som man själv ville ha det. Jag kollade ett datum som K inte hade spelning, ringde och bokade kyrka och festplats, och när detta var gjort, ringde jag K till jobbet och sade att han skulle beställa barberare åt sej till nästa års 30.7! Varför? Jo för att följande dag gifter vi oss! Han skrattade så han kiknade, sen sade han att jag inte är riktigt klok, men var ändå helt nöjd. Han hade ju faktiskt friat redan flera år tidigare (klassiskt på knä, om än på toagolvet i vår sketna lilla etta, medan jag högravidt använde min fritid till att spy....däremellan lyckades han klämma in frieriet.....jätteromantiskt...)
Men det blev inget bröllop då, det blev en bebis, och en till...och sen hade det bara inte blivit av.
Nu blev det. Och det var en av de finaste dagarna i mitt liv!
Vi gifte oss med våra nära och kära med oss, jag bar mammas brudklänning (som var sydd till henne 1969), och en tiara i silver som jag gjort själv.
K var stilig och stolt, och ungarna rena, hela och jättesöta.

Idag fick jag nio långa underbart djupt röda rosor, och nu ska vi sitta i sommarkvällen och grilla biffar och dricka lite skumpa.


(bröllopsbilden är ett foto av ett foto...sorry för dålig kvalitet)

15 kommentarer:

päivi sa...

onnea hääpäivänänne!
ja monia yhteisiä vuosia lisää ...
aika kuluu sukkelaan.. nautitaan jokaisesta päivästä ja niiden pienistäkin iloista!

halauksin päivi

Anne/ Huvilaunelmaa sa...

Tillbaka igen efter en liten paus...Grattis till bröllopsdagen! Och skönt med en trevlig kväll tillsammans. I vintras firade vi redan vår 16.nde bröllopsdag, tänk vad åren går...Vi gifte oss i smyg, men idag tänker jag att det kanske ändå hade varit roligt med en ordentlig fest också...Kram Anne

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis på bröllopsdagen. Visst går åren fort. Ni får säkert en jätte mysig kväll tillsammans.

Kram Ullis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Grattis på bröllopsdagen!
Må de bli fler och lika lyckliga!

Kram Annica

Sirkka sa...

GRATTIS PÅ BRÖLLOSPSDAGEN!
Ert foto är fint, men här kommar också mera mera ris och ris.
Jätte roligt dagen!

Kram Sirkka

Anonym sa...

Onnea minultakin

T. Sarppa

Krisse sa...

Onnea hääpäivälle!
Ja oikein hyvää viikonloppua sinulle ja perheelle. T.Krisse

Nettan sa...

Grattis till eran " Bröllopsdag " =0).
Är sambo & förlovad 2 barns mor jag med, sen 17 år tebax, inget bröllop så långt ögat når...*fniss*
Ha en Trevlig Helg & ( Bröllopsdag )

Marja Kristiina sa...

Ett stort försenat grattis, vad härligt!

Ha en skön helg!

Lavendel & Romantik sa...

GRATTIS!!!Vad kul att läsa det du skriver,sitter med ett fånigt leende på läpparna.....Kram och ha en underbar helg / Majsan

leena sa...

Onnea onnea!

sabina sa...

Grattis i efterskott!! Vi firar snart 8-årig bröllopsdag!

IKT i min vardag sa...

Grattis till bröllopsdagen i efterskott!
Sitter och ler när jag läser det du skriver...Ni är så fina på bilden!

Kram

Nicole sa...

Ja nog blev det bättre med bröllopet lite senare än höggravid och illamående =). Grattis på bröllopsdagen! Hoppas att det blir många lyckliga är framöver!

Och tänk att den kläningen passade efter två graviditeter...

Mjuka sa...

Supergrattis på er bröllopsdag!! Låter så mysigt!!
Låter som ni fick en härlig dag
kram M