måndag 7 juli 2008

Städar...

Det låter hemskt från övre våningen. När jag försiktigt frågar 12-åringen vad han håller på med, svarar han med mycket bestämd röst "Jag städar!".
Jag vågar inte fråga mer. När jag har ärende till övre våningen, blundar jag när jag går förbi hans dörr. Jag vill inget veta förrän han är beredd att berätta.
Jag undrar bara sakta i mitt stilla sinne vad grannarna ska säga när dom märker att det numera går en gång mellan oss och dem......för det är det jag tror han bygger däruppe....
så låter det i alla fall.....

6 kommentarer:

Piffa och Puffa sa...

Skönt att höra att det är flera som inte har det allt för städat. Jag har en 15 årig dotter som verkar tro att golvet är enda stället man får lägga sina kläder på. Att hon har fått en ny garderob verkar hon inte ens ha sett. Eller så kanske hon inte vill nöta ut den:)
Kram Anette

IKT i min vardag sa...

Hittade hit via piffa&puffa. Alltid roligt att kika in hos, för mig, nya bloggar.

Kram Linda

Lena sa...

Heh, jag som faktiskt trott att livet ska bli lättare när barnen blir större :-) Mina pojkar är nu 4 och nästan 7, så de har inte ställt till med något riktigt allvarligt ännu, men hujedamej vad de närmaste åren kommer att föra med sig...

Ullis/Leva på landet sa...

Ska bli spännande att se vad han har hittat på. Min mellanson skulle verkligen behöva städa sitt rum. Där är full med grejer överallt.

Kram Ullis

Piffa och Puffa sa...

Självklart får du länka till min sida. Jag kan länka till din också men gör det efter Ernst på tv.
Kram Anette

Mjuka sa...

Hm, det låter ju precis som här. Min 13 åring verkar inte heller vilja slita ut sin garderob.
Ha det fint
kramar Malin