fredag 18 juli 2008

Stockholm nästa!

Om en vecka åker vi till Stockholm. Har inte varit där på evigheter, så om nån har några bra shoppingtips, så tas dessa gladeligen emot. Vi kommer att vara där en dag, och har tänkt tassa omkring i centrum och gamla stan. Finns det några roliga inredningsbutiker där som man inte får missa?

Den gamla kappsäcken hittade jag för några år sedan på öns loppis för en femma. Den är över hundra år gammal enligt hotell/flyg/fartygsklistermärkena på den. Den är mera berest än jag!
Nu fungerar den som bokgömma i sovrummet.

6 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilken underbar väska!
Hjälp vad du skall ränna runt i Stockholm. Jag är lite dålig på affärer - hamnar mest på Humlegårdsgatan - där bruka och andra mysiga inredningsaffärer ligger på rad.

Kram Maud

Levindas Värld sa...

Hej!

Jag var i Sthlm förra veckan och hittade såå många fina butiker. Har skrivit ett långt inlägg om vår Sthlms-tripp och där kan du läsa om vilka butiker jag besökte samt var de ligger så du kan skriva upp adressen och kanske skriva ut en karta som jag gjorde...hihi!

Här är länken till mitt Sthlms-besök:

http://levinda.blogg.se/2008/july/utkast-hej-allesammans.html

Valloittava valkoinen sa...

Hyvää matkaa Tukholmaan!!!
Ja kiitos en todellakaan pahastu vaikka laitoit minut blogi listaasi!

Anonym sa...

De butiker Anna rekommenderat är kanon. Tror också att du kan gilla dessa:

Åhlens City (längs Drottninggatan. Fin Sia-avdelning mm)

Mique (ligger alldeles intill Berry Details på Gamla Brogatan, en tvärgata till Drottninggatan)

Indiska (ligger också längs Drottninggatan. Om du gillar indisk mat, passa på att äta på Hurry Curry, Indiskas restaurang på Hötorget.)

Spiti (Sveavägen, du passerar den om du går från Drottninggatan till Syster Lycklig på Tegnergatan. Orientalisk och romantisk stil.)

Turquoise (längs Malmskillnadsgatan 42, nära NK. Orientalisk och romantisk stil.)

NK (Lexington mm. Dyrt, men kul inspiration om inte annat)

Stockhome (Kungsgatan 25. Roliga detaljer till köket mm)

Village (Kungsgatan 27. Mycket vitt och marint)

Gudrun Sjödén (Stora Nygatan 33, Gamla Stan. Har inredning i romantisk stil på nedervåningen)

Lycka till!

Ullis/Leva på landet sa...

Kul med en dag i Stockholm. Har inte heller varit där på några år. Läcker kappsäck. Nu är jag gald för katten blev precis hittad.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Kan nästan höra tidens vingslag när jag ser väskan:)

Den ser ut att ha varit med om en del...

Kram Annica