fredag 4 juli 2008

4 Juli

Idag åkte K iväg. Först ska han på två spelningar i Finland, sen på söndagen flyger han till Tyskland för att hämta hem Stigus nya båt.

Jag är hemma med barnen + deras kusin. Vi har haft en härlig dag i närmast tropisk hetta.
Dom har hittat en hemlig ö utanför vår ö, dit man kan vada och slå läger utan att nån i hela världen vet att man är där. Där har dom tillbringat hela dagen, kommit bara hem emellanåt för att hämta mera proviant.
Jag har legat hela dagen på terassen i bikini och läst deckare som min söta kollega Tove skänkte mej några dagar före semestern. Tack Tove! Jag läser två böcker på en gång......och blir snyggt solbränd på kuppen.

Bilden är föresten av min morsdagsgåva i fjol. En byrå. Den var precis vad jag önskat mej, men färgen var lite tråkig (grå), så jag målade den vit och den är helt superfin i utrymmet mellan tambur och vardagsrum.
Om jag skulle få min vilja igenom, skulle hela vårt hem vara inrätt med byråar......jag älskar dem! Tackolov är K klokare än jag och påminner mej med jämna mellanrum att vi inte bor i en fyrahundra kvadrats bostad......

1 kommentar:

Kamomilla sa...

Hejsan!
Tack för dina gulliga ord i min blogg! jag blev riktigt varm i hjärtat! Vad roligt att man kan inspirera någon! Du får gärna kika in flera gånger!

Ha ett underbart veckoslut
Kamomilla