lördag 12 juli 2008

En kväll värd att minnas



Igår kväll var vi hela familjen på Olympiastadion och såg Bruce Springsteen. Vi hade biljetter nere på planen, och då lillebror hade lite svårt att se något i folkhavet på 44 000 mänskor, vandrade vi omkring han och jag, och försökte hitta en bra plats där han kunde se ens en skymt av scenen. Storebror och pappa hittade bra platser i mitten (långa som dom är..) och valde att stå kvar. Kortare folket O och jag (jep...jag är redan ca fem cm kortare än min tolvåriga bjässe till son. R.) hittade en någotlunda bra plats, där han hela tiden såg skärmen och emellanåt lyfte jag upp honom så att han kunde se bandet på scenen.

Plötsligt mitt i konserten, kommer en ordningsvakt fram till oss och frågar oss om vi skulle vilja få lite bättre platser? Va?! Jo tack!! Hon fiskar fram två gröna armband (frontstagepass), sätter dem på oss och leder sen oss raskt iväg till ett avspärrat utrymme framför scenen, den finaste platsen på hela stadion, där vi ser resten av konserten utan några som helst hinder!
Vilken tur vi hade! Tyvärr hade inte jag min kamera med (typiskt....fast det är ju då allt roligt sker...när kameran är hemma....), men jag lyckades knäppa en bild av O vid staketet med min urusla telefonkamera.

Lillebror var så salig att han vägrat klippa av sej bandet eller klä av sej sin nyinköpta Bruce-skjorta.....han kommer att minnas gången när han som liten pojke var på Bruce Sprinsteens konsert i resten av sitt liv! Jag är så glad för hans skull. Och nog är jag ganska glad att jag kunde se The Boss från nära avstånd själv också......närsynt som jag är......

13 kommentarer:

Stina sa...

Det är klart att du får länka gumman.
Kram Stina

Sirkka sa...

Heissan,
Tulin vastavierailulle, toki saat linkittää, olen siitä hyvin iloinen.
Kaunista lauantai iltaa.

sabina sa...

Det är bara roligt att du ville länka mig!

Vilken tur ni hade på konserten!

japp sa...

Heij.. såklart får du länka mej.. de går jättebra det.
jag länkar dej me, om de går bra?
Hoppas allt är bra, så kul me koncerten..kanoners å fått se the Boss.. härligt. han e ju kung.
Ha de jättebra, å skoj för grabben din. kram Helén.

päivi sa...

kurkkaamassa sivuillesi,
kiitos kun omassani kävit ja mukavaa jos kelpuutat minut listaasi...
kivaa viikonlopun jatkoa sinulle!
halit päiviltä....

Ullis/Leva på landet sa...

Visst får du länka. Jag länkar till dig också. Vilken lycklig son du måste ha som fick så bra plats. Skulle gärna ha varit där. Har en kompis som var på Ullevi och hon var helt salig. Vad sa storebror då?

Ha det bra!
Kram Ullis

Lena sa...

Hej!

Jo visst, jag blir jätteglad om du länkar till mig! Och lyckans ostar som fick se Bruce Springsteen!

Kram, Lena

leena sa...

Olipa teillä hyvä tuuri! Kurjaa olla konsertissa, jos ei oikein näe mitään...

PiaMaria sa...

Tack alla ni snälla och söta! Jag är så glad att ni hälsar på! Och jo, storebror klarade lillebrors "uppgrading" på konserten riktigt bra....han hade ju sett hela konserten fint från sin plats han med! (Och så är han nog så mogen att han fattade att dethär var fel plats att börja suras på... ;o))

Kram PiaMaria

Mjuka sa...

Klart du får länka!! Åh har du sett bruce! Måste vara únderbart
kramar Malin

Krisse sa...

Oli varmaan hyvä konsertti. Olisipa päässyt sinne. Mutta ei kaikkea voi aina saada...:-D
Hyvää alkavaa viikkoa taas. Kylläpä aika kuluu... taas alkaa uusi viikko! T.Krisse

Krisse sa...

Pia-Maria!
Kiva kun lisäsit osoitteen, tervetuloa taas vierailemaan blogissa. Samoin teen minä , vierailuja tänne. :-D

Lilla huset på prärien sa...

Vilken fantastisk historia! Jag blev nästan lite tårögd å din lillebrors vägnar... det kommer han verkligen komma ihåg resten av sitt liv - vad häftigt! Själv missad jag Springsteen... får väl hålla tummarna att han kommer igen kanske.

Hälsningar Jenny