tisdag 29 juli 2008

A Cohen moment


Mitt 200e inlägg på denna blogg tillägnas den största av mina idoler, Leonard Cohen.
Hörde idag att han kommer till Finland....
jag kunde inte tro mina ögon och öron..

....ÄNTLIGEN!

Nu är jag helt lyrisk!Jag har väntat på att detta skall ske ända sedan jag såg honom i ishallen 1993 med min gudmor/faster. Det var en magisk kväll.

Jag är SÅ glad!
Och K skaffade mej biljetter till födelsedagspresent.

Nu har jag ont magen av glädje för att jag är så glad att han kommer hit....snart har jag ont i magen för att jag väntar så på konserten....och sen har jag ont i magen för att jag är på en konsert jag väntat på i 15 år, och sen har jag antagligen ont i magen för att jag har varit på en konsert som varit just allt som jag väntat på i alla dessa år.....
..och jag vet att jag knappast aldrig mer kommer att uppleva detta....för Leonard är ju redan nästan hundra...eller iallafall sjuttionånting.......nästan åttio iallafall....

Anyway...

Nu har jag ont i magen två månader framåt....

Hallelujah!

"I did my best, it wasn't much
I couldn't feel, so I tried to touch
I've told the truth, I didn't come to fool you
And even though
It all went wrong
I'll stand before the Lord of Song
With nothing on my tongue but Hallelujah "
(Hallelujah av Leonard Cohen)




http://www.youtube.com/watch?v=rf36v0epfmI

9 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilken tur du har att din stora idol kommer. Vad häftigt. Själv var jag helt lyrisk när jag fick se Robbie Williams i Göteborg... wow, vilken show!

Jag gillar förresten ditt foto på den lilla flickan med crocs på åkert - vilken liten sötnos :)

Kram Jenny

Sirkka sa...

Tack, att du kommit tittar min blogen.. Om du år så glad, så jag är åckså! FINT sa jag...
Vilken konsert kommar till dig...Du måste sager till Leonar Cohen. att du väntar på 15 år... jag tror att Hon sa till dig KOM HIT...och Halaus!
Kram Sirkka

Millas hem sa...

Hej!
Tack för dina ord...blev så glad!
L C...håller med, härlig musik!
Vad roligt ni ska ha, kollade återigen in bilden på lilla Ellen...så gullig! Sa jag att en av mina flickor heter Ellen?!
Vad kul att jag hittat din sida!

Kram Camilla

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till alla inlägg. Nu får du något att se fram emot då, toppenkul.

kram Ullis

E* sa...

Glad för Din skull! Du verkar vara ett äkta FAN! Lycka till med "insmygningen" av stjärnorna!/kram

Galleri MochB sa...

Hittade in hit via Huset på landet. Så trevligt du har det... :O) Måste erkänna att jag knappt vet vad denna man sjunger, men så är jag väldigt dålig inom den här musikbranschen... Alltid skoj att ha något att se fram emot!!

sabina sa...

Grattis! A dream coming true eller vad är det de brukar säga.... Hoppas konserten blir jättebra!!

Krisse sa...

Huomenta Pia Maria!
Onneksi olkoon, toiveesi on toteutumassa. Pääset katsomaan idoliasi. Kyllä on kannattanut odottaa ja toiveissa ajatella.

Täällä Mussalossa paistaa aamuaurinko ja ajattelin kattaa aamupalan kera kahvin terassille ja nauttia kevyestä tuulenhenkäyksesta täysin rinnoin.

Hyvää alkanutta pävää. -Krisse-

Hem och Lycka sa...

Vad skoj! Men inte att ha ont i magen så länge då iofs ;-) kram!