tisdag 1 juli 2008

Underliga händelser.....

På lördagen var vi på fest hos grannen. K var utan nycklar, så när han kom hem, sist av alla, väckte han naturligtvis hela huset genom att ringa på dörrklockan tills alla i hela kvarteret var vakna.
När jag sen låg uppe i sovrummet och försökte få sömn igen, hörde jag att nån pratade utanför vårt hus. Länge, och ännu längre......
Men hallå? Utanför vårt sovrum finns bara parkeringsplatser och en skog? ....och ett skräprum.....?!
När jag steg upp ur sängen och såg efter, så visade det sej, att rösterna hördes från vårt skräprum?! När jag tjuvlyssnat tillräckligt länge, förstod jag att det stod ett ungt par där som antagligen åkt fel med nattbussen, och som sökt regnskydd i vårt skräprum.
Den kvinnliga rösten sade plötsligt, "Det är inte så farligt annars, men jag är törstig".
Jahaps.....jag gick ner till köket för att se om vi hade saft eller limu hemma. När jag letade i köket, kom K och sade att inte behövde dom nån saft.....en cognac är vad man behöver när man övernattar ute i regnet!
Sagt och gjort. K hällde upp två jallu-snapsar i två plastmuggar, som jag tassade iväg i badrocken med till skräprummet (och knackade artigt på innan jag steg in..)
och där stod två genomvåta hårdrockare och såg förvånade ut.
"Varsågod, här är lite uppvärmning åt er. Sätt muggarna i skräpkorgen när ni är klara", sa jag och gick hem igen.
Dom blev jätteglada.
På morgonen var skräprummet hur snyggt och städigt som helst, och muggarna var i skräpkorgen.

Och ingen kommer att tro hårdrockarna när dom berättar om vad som hände dom när dom tog fel buss hem från Tuska-festivalen......

Inga kommentarer: