fredag 18 juli 2008

Lyckobukett

Lillebror hämtade mej en mycket speciell bukett när vi var hos Mamo på landet. En bukett av fyrklöver! Fem st fyrklöver hade han hittat, och dessa plockade han ihop och gav mej. Jättefin var den!

Idag körde jag K till flygfältet för han skulle till Ylläs på keikka över veckoslutet. Sen for jag och syrran på shoppingrunda (Jee för semesterpengar!).
Vi besökte Wanilla Rose's nya butik i Nurmijärvi. Hittade lite smått och gott till min nya syhörna, måttband ,krittavla, skrin för säkerhetsnålar och en liten lykta....för jo lyktor bör varje syhörna ha....minst tre st tycker jag ;o))

Sen åkte vi till Ikea där jag köpte några vita fleeceplädar (dom gamla har försvunnit konstigt nog....har en liten aning om att dom är i pojkarnas rum....dit går jag inte in om inte jag blir tvingad under pistolhot.....så dom får hålla filtarna, jag skaffade nya på rean idag).
Sen gick vi i diverse småaffärer där jag köpte krokar till min hylla, trådrullar i alla de färger och vit kartong.

Det har varit en rolig dag. Nu ska jag upp och fixa syhörnan klar...kanske jag kan sy redan imorgon....om jag orkar......

Ps
Jag vill tacka så mycket för alla fina Stockholmstips! Jag har skrivit upp dem, letat fram dem på kartan, och kommer definitivt att besöka så många jag hinner. Tusen tack!

Inga kommentarer: