onsdag 4 juni 2008

Puppeskutt och Hoppehoppe sitter i vår trädgård och äter maskrosor

När vi flyttade hit kryllade det av harar här.
Jag och barnen döpte dem, och efter ett tag kunde vi faktiskt skilja dem åt!
Puppeskutt var minst, Hoppehoppe hade ljus svans, Kaninii hade lång svans, Pupun var stor, Puppe ännu större, Floppy hade jättelånga öron och Jesus (han är döpt av min pappa....han dök upp på julafton..) hade vinterpäls året om och var JÄTTEstor (man kan inte säga helvetes stor i samband med namnet Jesus tycker jag...men det var det vad han var....en hel jävla stek var dendär Jesus....)

Sen kom räven och gallrade i hartillståndet, och i denna dag vet jag inte vad mina harar heter längre....men dom är alla gråbruna, ludiga och söta...och sitter på framgården och äter maskrosor.
Jag och Carlo sitter helt tyst i köksfönstret och tittar på, vi andas knappt, någondera av oss, för vi vill inte skrämma dem. Det är något rörande över att nån äter blomman med stjälken före.....smask smaks åker skaftet in och så swusch,tuggar den tillsist in blomdelen.
Dom är så söta. Våra långörade vänner.

Inga kommentarer: