fredag 27 juni 2008

NU när jag sovit färdigt







Nu börjar jag städa! När vårt hem är i totalt kaos...som nu....börjar jag i badrummet eller köket. Det känns så skönt att ETT ställe man dagligen MÅSTE besöka, är städigt.

Sätter upp några små detaljbilder från hur mitt badrum borde se ut....(verkligheten är dock en annan...;o))

Toaskåpet har jag köpt helvitt, slipat det lite i kanterna för att det ska se gammalt ut, tillsatt franska liljor och en Santa Maria-medalj från Italien. I dethär skåpet förvarar vi övre våningens toapapper, deodoranter och parfymer i. I korgen på skåpet samlar jag shampoon, balsam, krämer och faderullor från hotell runt om i världen (som matchar mitt badrum förstås....fel färgs flaskor har inte inträde i detta badrum...)
På silverbrickan vid lavoaren (brickan är ett loppisfynd, den är av silver och gjord av en erkänd silversmed i början av 1900-talet) står två kristallflaskor (även dessa är loppisfynd) och är inget annat än nätta. Ingen funktion alls.....fare bella figura.....
Och jo så har jag en tidningskorg på bastuterasstrappan....i den har jag mina inredningstidningar ( i nedre vessan samlar vi Puuvene-lehti och Kalle Anka....gissa vilken toa som är min?)....och i denna korg brukar Carlo sova.

Så kan mitt badrum se ut....på en bra dag.....

Inga kommentarer: