onsdag 11 juni 2008

Ensam hemma

Det har varit en skön dag....
Igår kväll plockade jag upp lite här nere medan jag med andra ögat följde med CSI på tv.
När jag idag efter jobb, ryggjumppa, manikyr och matuppköp kommer hem, och obs! allt detta har skett utan ett endaste ett "min-bror-är-en-idiot!-samtal, så är kök och vardagsrum FORTFARANDE städiga!?! Vilken konstig känsla!! Finns det mänskor som har det såhär påriktigt? Jag väntar fortfarande på en plötslig virvelvind som kommer infarande från fönstret och kastar kläder och spel och whatnot längsmed soffor och golv....

Vid spisen blev njutningen total......jag hade köpt biff, tänkte steka lökbiff till middag (ursprungligen hade jag tänkt äta mozzarella, och endast mozzarella, till middag, men köttet vann i affären). Utan att nån morrar åt mej om för mycket lök i maten, stekte jag två lökar till två biffar. Två jättelökar......det blev nog snarast stekt lök med biff än biff med lök. Den ena åt jag idag, den andra äter jag till frukost imorgon....och INGEN blänger på mej och tycker att jag är konstig som sitter och käkar mikrouppvärmd lökbiff till frukost och tycker det är underbart gott.

Nu ska jag kasta mej på soffan och titta på tv....på alla kanaler samtidigt.....för nu kan jag hoppa mellan alla kanaler och se alla program på en gång utan att nån suckar brevid att "bestäm dej nu redan!!" .....för idag tänker inte jag bestämma mej....jag tänker se på alla kanaler samtidigt. För det är jag bra på.
Åh vad det är härligt att vara ensam hemma!

Inga kommentarer: