lördag 14 juni 2008

Det är en konst att öppna ett Tiffany paket



Idag kom K äntligen hem! Jätteroligt! Två veckor är en lång tid att sova ensam...

Han hade köpt världens ljuvligaste muta (är man sådär länge borta är det helt oacceptabelt att komma hem utan mutor.....det har han lärt sej ;o)). Och så vet shoppingallergikern K att han kommer lättast undan bara han går i närmaste Tiffany & Co, Dior eller Gucci-affär....han kan köpa vadsomhelst och det blir aldrig fel. Jag har inte blivit kräsen med åldern....det är han som blivit lat.... ;o)

När han packade upp den mintgröna lilla påsen med vita handtag ur kappsäcken, slog hjärtat en volt. Dendär påsen känner jag igen!! Tiffany & Co!!!!
Min favoritjuvelaffär i hela världen!!

Att få en Tiffanypåse är som att bli räckt det vackraste paketet under julgranen.
Man kan inte bara rusa iväg och slita upp paketet, utan man känner och töjer på tiden, och njuter hela tiden. Och man är varsam...
Så ska man hantera en Tiffanypåse. Man VET att den innehåller något helt obeskrivligt ljuvligt, och känslan av att sitta där med påsen i famnen och inte ännu veta vad man fått, man bara glädjes över hela tanken av gåvan, är trevlig....nej underbar!
Sen öppnar man försiktigt påsen, och där hittar man den lilla mintgröna asken med ett vitt sidenband knytet om den. Man öppnar sidenbandet långsamt....det hör till att man gör det med djup vördnad....att rusa iväg här och slita upp bandet vore helgerån..... När man lyfter på locket möts man av en liten mintgrön påse som det står Tiffany & Co på, den döljer det allra heligaste, i mitt fall ett underbart silverhalsband med ett hjärta på.

Hälften av glädjen i att få ett Tiffany-smycke, är att få öppna paketet!

Fast ganska roligt är det att ha ett nytt Tiffanysmycke runt halsen också.......min lördagkväll kommer jag att tillbringa i badrummet framför spegeln.....

Tack K! Halsbandet är underbart!
Puss!

Inga kommentarer: