fredag 30 maj 2008

Stipendietider

R ringde mej till jobbet. Han var på strålande glatt humör. Han hade just fått höra att han får skolans Palmia-stipendium i år. Det är skolans Palmia-personal, dvs kökspersonalen och städerskorna, som varje år väljer en elev ur hela skolan, som utmärkt sej med gott, trevligt och artigt uppförande.

I år valde dom R. Min R!

Min sura, tvära, inåtvända och buttra R som tycker att alla i hela världen är emot honom minst varannan dag, har av skolans personal blivit belönad för att han är artig och uppför sej väl! Jippii!! Mitt mammahjärta är så stolt.....fast han är en avig tweenie och fräser och spottar härhemma, kan han alltså bete sej som folk när han är ute i stora världen!!
Jag har lyckats! Jag har uppfostrat en artig och trevlig person!
Än finns det hopp i världen.....

(Själv tycker R att det är lite nolo att bli belönad med stipendium bara för att man kommit ihåg att tacka för maten......)

Inga kommentarer: