onsdag 21 maj 2008

Jag är gift med en juntbulle

Min man är en juntbulle. Det är han tackvare sin mamma. Svärmor har lärt honom att flickor varken rapar eller fiser. Spyr dom så hostar dom upp en liten lätt hårboll som dom snabbt gömmer i fickan. Så påstår han.
Flickor gör inget som luktar. Never . Ever.
Ooookay.......vilken tur jag haft att han lärt sej att leva med mej då?!?

I Italien hade vi en lustig diskussion på stranden. Folk uppmärksammade våra söner ganska mycket, mestadels tackvare att dom båda har långt, ljust och framförallt lockigt hår. Vi satt och pratade om vem som ärvt vems gener, den ena har lite tjockare och mörkare hår, den andra nästan vitt men mindre lockigt hår. Så säger maken; Men jag fattar inte hur ditt hår fortfarande är så ljust (själv är det lilla hår han har kvar närmast mörkbrunt)?!??
Öööhhh......sprayblond anyone? Vi har varit ihop i fjorton år och NU fattar han att jag slingar håret? Och inte ens det hade han fattat om inte jag sagt det till honom...

Idag kom nästa drag. Jag har naturtrassligt hår. Nån kan kalla det för naturlockigt, men i mitt vokabulär är det trassligt då det är omöjligt att få en borste igenom det då det befinner sej i sitt naturliga tillstånd.
Igår såg jag på första delen av eurovisions sångtävling. Somnade med vått hår på soffan. Såg ut som ett troll på morgonen, och eftersom jag vakat halva natten och inte orkade tvätta håret pånytt, stack jag med naturligt trassligt hår till jobbet.

När jag kom hem och kastade mej på terassen med Tove och ett glas vitt vin, kom K hem. Han tittar länge och väl på mej....sen frågar han efter en lång stund mycket försiktigt om det är något med mitt hår som han borde veta om......ifall jag permanentat mej eller något och ifall han borde säga att jag är snygg i håret eller något?
Han har då faktiskt helt glömt att hans fru har naturtrassligt hår.....

Fast det är egentligen ganska smått gentemot gången då jag köpte en zebrarandig vardagsrumsmatta (modell stooooor) till gamla hemmet, och K missade att märka att något förändrats.

Min egen juntbulle....eller kanske han bara är hemmablind?

Inga kommentarer: