torsdag 22 maj 2008

Jag svimmar inte

Idag har jag varit hela dagen på röda korsets första hjälps kurs. Det var svårare än jag trodde. Jag klarade kursen galant under barnskötarskolans tider....tyckte till och med att den var rolig....men nu hundra år senare är jag närmast traumatiserad efter halva kursen. Under sårbehandlingsdelen har jag skrivit 27 gånger "Jag svimmar inte, jag svimmar inte" i mitt anteckningshäfte. Bara för att inte behöva titta länge på bilderna av öppna sår och löst hängande tummar. Nu börjar jag må illa igen....jag svimmar inte, jag svimmar inte, jag svimmar inte......


Nu far vi till Velodromen på jefuträningar....hoppas inte någon skadar sej i dag, för då svimmar jag garanterat säkert....jag är liksom redan halvvägs avsvimmad.....

(Imoron behandlar vi benbrott och brännskador......det rullar redan i magen på mej....)

Inga kommentarer: