onsdag 7 maj 2008

Mercoledi

Vandring i Moneglia

Konstiga blåa saker jag inte vill simma med....

Idag började vi dagen med att ligga några timmar på stranden. Till och med jag simmade idag, trots att jag inte gillar att simma i jättesalt vatten. Länge trivdes jag inte i havet, för plötsligt flöt det ett helt stim med något konstigt blått längs hela stranden. Vi har ingen aning om vad det var, men det var blått, levande och såg ut som en blandning av en manet och en liten bläckfisk?! Inget jag vill plaska omkring med.

När det elvatiden blev för hett om skinnet på stranden, hoppade vi i bilen och åkte på utfärd till grannstaden Moneglia, som ligger tre tunnlar bort, dvs ca tio minuters bilväg. Nätt stad, men ganska turistinriktad till skillnad från Deiva.

När vi kom hem lagade jag pizza, som pojkarna berömde att smakade som italiensk pizza, och det tar jag som ett jätteberöm :o)

Efter några svettiga eftermiddagstimmar på stranden gick vi på en promenad, jag fotade byn och vi var och matade struzzon med våra sista brödskivor.
Nu ska jag ta ett glas vin på balkongen och sen är det dags att packa ihop och städa. Imoron åker vi till Bergamo och den rosa mardrömmen.....

Inga kommentarer: