fredag 23 maj 2008

Jag svimmade inte

Nu har jag klarat av EA1-kursen med äran i behåll.....jag varken svimmade, spydde eller tog livet av någon i våra övningar. Duktig flicka.
Det var jätteroligt....trots lätta kväljningar emellanåt.
Vi avslutade kursen med att gruppera in oss och sen sköta olika olycksfall som team. Vi turades om att vara offret och hjälparen. Jag hade turen att bli par med Nicke, en heltrevlig kille som jobbar på vårt gym. Det gick jättebra. Vi var så himmelens duktiga på att vira bandage och plåstra om och rädda folk ur bilkrashar och annat lika roligt.
Vi hade rekvisita också, så jag blev ju helt vild av glädje när jag skulle agera skärsårsoffer. Jag hällde bussigt med filmblod över armen, kastade mej på golvet och lekte avsvimmad. Nicke kom in och trodde att jag hade dött påriktigt (han hade glömt att vi skulle ha rekvisita=feikblod med i leken) Oj vad duktigt han tog hand om mej när han trodde att jag påriktigt höll på att förblöda!
Det är roligt att veta att man blir väl omhändertagen om man skadar sej på gymet, ja ifall man råkar få tårna emellan grannens roddapparat eller något lika farligt.
Tyvärr orsakade blodbadet att jag fick ganska mycket filmblod på min vita skjorta (vad offrar man inte för konsten?), och fick sen sitta lätt generad i metron på väg hem och se ut som om det är helt vardagligt att jag ser ut som en yxmördare på väg hem från jobbet.
Sånt händer. Det var en rolig dag ändå.

Inga kommentarer: