torsdag 1 maj 2008

Buon giorno!



Vi är i Italien! Härligt. Medan jag sitter här och skriver går nån förbi huset och sjunger för fulla muggar. Superhärligt.

Vi hyr en bostad i centrala Deiva Marina och vår balkong är emot torget. Mittemot huset finns byns butik, och folk kommer nu till den för att handla frukost. En av dessa frukosthandlare är på gott humör och står vid sin bil och sjunger. Välkommen till Italien! :o)

Vi vaknade tidigt i morse och vandrade ner till stranden. Ungarna plaskade för första gången i Liguriska havet. Italienarna klär sina barn i dunrockar och yllemössor, mina ska idag få kasta kläderna och simma i havet. Dom kommer att tro att vi är tokiga, men det bjuder vi gärna på ;o)
Stranden orsakar för övrigt bekymmer åt mig. Så många vackra stenar överallt.....HUR ska jag få dem alla hem? K är tråkig och säger samma sak som alltid när jag ser en katt, kanin eller snygg sten..."Nej!!....den kommer inte hem till oss". Han är så tråkig.
Han var föresten jätteduktig idag. Bybutiken är en gammaldags lanthandel där man beställer allt över disken. Han lyckades på leende italienska köpa frukost till oss. Han kunde till och med fråga efter tändstickor. Duktig är han.....(trots att han är lite tråkig)

Inga kommentarer: