fredag 23 maj 2008

Mamioso


Carlo är en mamioso. Det är en mycket självständig typ som hör till mammas gäng...han är på min sida....alltid (ja utom när det gäller dekorationer på pianot då...där är han på karlarnas sida)....han är inte en mafioso, han är en mamioso!
Han är den roligaste katt jag har ägt. Näp...sorry...jag äger inte honom....han bor hos oss...så ska det vara. Man äger inte en katt, den har valt att bo hos oss. Jep.

Carlo har en massa fixa ide'er. Hos oss kan ingen gå på toaletten utan katten. Carlo ska med. Kommer det gäster till oss som HERREGUD stänger toalettdörren efter sej ,står katten med tassarna upp mot dörren, skrapar och skriker....nej han YLAR! Han ska in. Han ska in NU!! Hos oss kissar man med dörren öppen....det är lättare så...

Carlo tror också att han är hungrig alltid när nån går in i köket. Nope. Han får mat. Flera gånger i dagen. Ändå är han alltid hungrig. Nu får han en maskkur.

Han rymmer så fort han kan. Då sticker han raka vägen till Seppos hus och vill strida eller i alla fall pissa på Seppos trappa. Stackars Seppo. Han är redan 14 år. (och ja, han är också en katt ifall nån undrar...inte grannens bisi)

Carlo sover oftast med mej, blir helt urlycklig när jag kommer hem...han ylar och skriker och spinner och pussas....roligt att ens nån i familjen blir glad över att jag kommer hem.....

Men alltid är han inte så rolig...

Den mest irriterande egenskapen hos kattenCarlo är nog hans totala nolltolerans mot katthårsfria kläder. Han sover i våra garderober=hårar ner våra kläder, han stryker sej mot byket som hänger på låga ställningen, han jumppar på kläderna som torkar i bastun...jag blir inte överraskad om han nån dag ligger utspridd över byksnöret i taket i badrummet. Han är duktig på att håra!
Det ska synas att det bor en katt hos oss, och jo det syns.
Hos oss bor det en Mamioso!

Inga kommentarer: