torsdag 29 maj 2008

Min städare

Igår stod jag i butiken och skulle betala våra uppköp, och märkte till min fasa att min plånbok var tom....helt tom. Totalt öde. Att det inte fanns några pengar i min plåmssa var ju ingen nyhet precis, men att mina bank-och kreditkort var putsveck var ju en otrevlig överraskning. PANIK! Har man engång blivit ficktjuvad på sin egendom, får man definitivt panik varje gång man inte vet var ens egendom håller hus...speciellt om det handlar om innehållet i ens plånbok. Jag är numera helnoijig angående mina kort.
Jag ringde till jobbet och min söta kollega luskade igenom alla mina jobbrocksfickor...inga kort...rusade hem och gick igenom alla andra fickor och väskor jag kunde tänka mej att innehöll mina kort....nada.
Skulle just rusa iväg till banken för att spärra alla kort, när jag kom att tänka på att jag mutat R till att städa nedre våningen föregående kväll. Hur gör han när han städar? Jo han klämmer in allt under stolar och soffor, bakom pianot¸så mycket som går forserar han in i lådor och resten tråmar han in i garderober.......just det......
Jag öppnade översta lådan i tambursbyrån....BINGO! Där låg min kort snyggt undanstoppade. R hade städat och plockat undan allt han såg...inklusive mina bankkort som trillat ur plånboken.....
Duktig pojke.....
Nu har en text jag skrev till bloggen igår försvunnit.
Satt i kvällssolen igår och fick en ide', skrev ner den på ett kvitto som jag kastade brevid datorn och sen gick jag och lade mej. Nu finns lappen ingenstans att finna. Min fina text är borta för att min tolvåring har städat.
Nu får jag faktiskt skylla mej själv. Jag borde städa själv så skulle jag veta var mina saker finns.
Just det.
Men det berättar jag inte till R som tjänar ihop sin månadspeng på att slava för mej.... :o))

Inga kommentarer: