fredag 23 maj 2008

Hemma i Italien

Jag saknar Italien. Jag saknar dofterna, ljuden, maten, vinet, mentaliteten, vyerna....allt.
Det är lätt att säga att man alltid saknar sina semesterorter. Det stämmer inte. När K jobbade i Lissabon i höst och jag besökte honom där, trivdes jag bra, men jag saknade det inte som jag saknar Italien. Det var vackert, ja, det var trevligt, ja, det gick att shoppa, ja ...tom bättre än i Italien....men maten och mänskorna och språket var inte samma. Att jag kan litelitelite italienska påverkar min attityd mycket. Jag är så hemma när jag kan läsa skyltar och förstå lite av vad man säger till mej. .K är helt inföding då han tillochmed kan prata med alla.
Jag saknar Italien. Suck....och vi kom därifrån för 14 dagar sen....

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi som längtar till att åka dit igen i september.
Och vi håller på att skaffa oss de där pyttelilla italienska språkkunskaperna. Språkkurs på mp3:n kör i öronen alltsom oftast nu.
Idag har jag lärt mig både vad till vänster, till höger och rakt fram heter.