torsdag 9 oktober 2008

Torsdag

Vaknade igen 4.45. Lyckades igen väcka K i denna obarmhärtiga tid. Så han steg snällt upp och drack morgonkaffe med mej, för att sen slumra till på soffan. Snäll gubbe jag har.
Jobbade till 14.00. Åkte sen till Mikus nya butik och satt en god stund och planerade nya produkter och butikens nya inredning. Hem via matbutiken, slängde snabbt i mej en portion tomatsoppa¸ tog en 15 minuters powernap på soffan, drack 4 koppar espresso och rusade iväg till Arcada för ett kvälls-seminarium. Efter dendär överdosen koffein kan jag berätta att det var svårt att sitta stilla och konsentrera sej på det väsentliga.....fast jag var nog inte den enda som var trött...det spårade ur helt i samband med ett grupparbete vi skulle göra om dokumentation..... vi använde 45 minuter till att diskutera var man kan gömma sej på sin arbetsplats (städskrubben var populärast...där lär man ska kunna stå och trycka hur länge som helst på endel arbetsplatser....)
Kom hem lite efter åtta, härligt nog till ett dukat bord och ett glas rött vin.
Efter en sånhär maratondag behövdes det....

TACKOLOV har jag ledigt imorgon och kan sova länge....hoppas jag i alla fall nu....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har samma skyddsängelstavla fast mindre här hemma hos oss. Alldeles härlig!!! Den har också varit ovanför mina ungars sängar då de var små och i ett hörn i tavlan stod det en liten dikt.Den läste vi alla kvällar före sängdags.

P.s. Ett bra gömställe på jobbet!!!
(syrummet, i knuten bakom trampolinen)Jag har by the way inte varit sjukledig denhär veckan. Jag har nog varit på jobb, om du förstår vad jag menar ;)

Ha en skön ledig dag!!!!
Kram av baronessan!

PiaMaria sa...

Oj din jävla skit...är det du som har råddat i vår tambur när vi varit på diverse timmar?! För det har alltså varit NÅN ANNAN ÄN VI!! som har kastat allas mössor och vantar och diverse dägädägä kring golvena för "Jag har då VERKLIGEN satt min mössa i ärmen och min jacka på kroken...."
Jävla Marion..
Du får stryk på måndagen!!

(Och hej ids in med detdär sportförrådet....Veltto och IsoVeltto =vakisarna, har redan bokat det utrymmet....)

Anonym sa...

Nu blev jag fast!!
du kan aldrig tänka så mödosamt det är för en sak som jag att i smyg krypa fram från ett såååå bra gömställe och osynligt åla mig ut från vår sida till er sida maskerad till en huvudlus( en bland dom många) och omärkt härja villt i er tambur utan att bli fast!!!!!
Men med lite panacod och sirdalud så kanske jag har svevat i taket som en liten kolibri, vem vet? inte jag åtminstone för jag är helt borta!!!