fredag 10 oktober 2008

Mitt hår vill bo i Italien

När det blir kallare ute, blir inneluften torrare. Det första som drabbas av detta elände är mitt hår! Mitt hår blir torrt, flygigt och fnoskigt, hårbottnet är supertorrt och kliar så att det driver mej till vansinne,frisyrer går inte ens att tänka på..när mitt hår lider, lider hela jag!

Detta problem excisterar inte i Italien...
I Italien är mitt hår mjukt och glansigt och välmående.
Jag tvättar håret och låter det självtorka och solen och Italien tar hand om resten....mitt hår mår superbra....


...Suck....mitt hår vill bo i Italien.....


(hälsningar av en som står och kämpar med sitt hår inför kvällens konsert....TUR att det inte är jag som står på scen utan får gömma mej i mörkret i publiken...men dethär jävla håret.....)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Enkelt och bra råd skall jag ge dej vännen min.....EPILATOR!!!!!!
Tänk en sån mysig stämning det blir på arenan då du sitter där brevid Mr K och svajar i takt med musiken och lyser som en fullmåne i klara natten. Slut på allt kliande, torrt hårbotten m.m. Lite olivolja alltid nu och då och....avot så bra!
Du sku se mej....Jag har alla höstens färger i mitt hår nu. Jag ser ut som en lönn i klart höstväder!

Ha en bra kväll!

PiaMaria sa...

Epilator har jag!
Den har jag demonstrerat till K (in action medan han blek om nosen tittar på och undrar om jag är galen som frivilligt gör ngt sånt till min kropp..) och meddelat att DEN dagen då jag är PÅRIKTIGT förbannad på honom, så vaknar han till att jag epillerar hans håriga ben.....

Han har varit ganska snäll pojke efter det kan jag berätta.....

Anonym sa...

.....endast hans håriga ben??? Du är för snäll,Pia! Det finns nog ställen som epilatorn skulle göra mera nytta på för olydiga "husband"

Om några timmar startar Harri och Ina till Thailand och det sänker sig ett lugn över mitt hem. Hosan for till mummi och vaari och Tony flyttade till sin egen enrummare idag så här sitter jag 2 veckor framåt och myser o njuter av lugnet.( efter 1 dygn sitter jag troligen och gråter efter man och barn och räknar dagar tills dom är hemma igen + att jag ringer Tony och hittar på alla möjliga orsaker till att han måste komma "hem" på besök)Dethär är just mig!!!!
Du måste komma på kaffe nån kväll!!!

PiaMaria sa...

I'm on my way Marion!
Sprid ut sanden på vardagsrumsgolvet, tänd alla lampor och sätt batterierna på för fullt och ladda sen paraplydrinkarna....jag gräver som bäst fram min finaste Riva-baby bikini och hoppar sen på en taxi och kommer till dej och leker Thailandsresa.....
Kan man skicka postkort från Chateau Swenska Ghårdarna med thaistämpel?!`
Borde vi prata med gåsisen om saken?

kram P, desperately in need of a tan.....

Anonym sa...

Går det med hundhår????? Jag tänkte just dammsuga men jag skippar det i såfall!Harri har en JÄKLA stark hallogenlampa i garaget så vi får nog sätta skyddfaktor 30 om det ens hjälper oss från brännskador. Baden baden stolar kan jag hämta upp från källaren och parasollet med. Var det något vidare ännu?..... Kossu finns i barskåpet som vi kan blanda med svärmors hemgjorda svartvinbärssaft(lite vitaminer också) och detdär med thailandsstämpeln fixar vi själv eftersom vi är så otroligt kreativa. Thailandskort har vi hemma från förra resan så det blir peace of cake. Välkommen!!!!
(jag kan sätta vatten i 10 liters ämbaret och och låna några tetra fiskar från åskis så kan vi ju dyka också. Snorkeln finns men ta du flytvästarna!!!)