söndag 5 oktober 2008

Down, set, hut!

Vi lever, andas och tänker jenkkifudis hos oss nuförtiden.
När vi var på potatistalkko på landet för några veckor sen hörde jag "Down, set, hut!-skriket i tegen bakom mej. Vände mej om och såg R göra ett perfekt startkast med en nyupptagen potatis till sin kusin Masa som stod längre ner på åkern och nappade potatisen i farten. Jag väntade bara på att hon skulle springa till åkerns slut och göra en touchdowndans..... Dom tog upp potatisar på amerikanska.....

3 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Det var väl ett perfekt sätt att få upp potatisen, *s*. Det är ju bra att de hjälper till och då är det kanske bästa att de får göra det på ett sätt så de inte tröttnar så fort.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Livet på Sjögård sa...

Naturligtvis :)
Och nu har du tur, man kan se strömsö i repris imårån kl.20.25 eller oxo på arenan. Fantastisk värld vi lever i :)

Livet på Sjögård sa...

Äh, jag glömde ju oxo säga att innan min gubbe åkte på jobb så kom jag alltid lite nu och då (på hans läppäre) och läsa i din blogg för jag gillar dina skriverier men sen for han på jobb (och läppärn oxo) och jag kom int alls ihåg var nånstans i bloggvärled du befann dig så jätteroligt att du hittade mej för e du på min lista så nu hittar jag dej hur lätt som helst.
Nåja, kanske jag har babblat färdigt nu...:)