onsdag 8 oktober 2008

Dagens solstråle

När jag kör hem från jobbet...helt dödstrött av veckans tidiga väckningar, skruvar jag upp volymen på bilradion för fullt för att hållas vaken ända hem.

Radiostationen spelar Abbas Dancing Queen och jag sjunger med för fullt.

När jag stannar vid röda ljusen framför en busshållplats, får jag syn på en liten flicka, ca 10 år gammal, som står ensam på busshållplatsen och dansar för sej själv. Hon har hörlurar i öronen, ler för sej själv och dansar till musiken i lurarna, helt ovetande om att jag sitter i bilen och betraktar henne.
Plötsligt känns det som om jag lever mitt i en musikal.
Här sitter jag och skrålar Dancing Queen för kung och fosterland ... så vackert jag kan.... och så får jag syn på en livslevande dansdrottning där i all sin vackra ensamhet.

Hon fick bli min solstråle för dagen.

Inga kommentarer: