tisdag 7 oktober 2008

Nattlig show del II

...och sen sov jag i sängen ändå, för K beslöt sej för att försöka sova på soffan med sitt brutna revben......han tänkte att det skulle fungera bättre att sova om han kunde ligga i halvsittande ställning.....

Jag sov gott inatt när snarkpellen sov nere, men tyvärr väckte istället jag honom när jag tyst och försiktigt smög ner kl 4.45 på morgon-natten och i mörkret försökte hitta till köket. (Jag har morgontur denhär veckan och måste gå upp i denna omänskliga tid..)Ungarna hade söndrat nånting i köket dagen innan, och dammsugaren låg ju naturligtvis rakt bakom dörren. Tyst som en elefant i ett glashus brakar jag rakt in i dammsugaren mitt i tystaste mörka natten, och endast halft komatosa och döda undviker att märka min grandiösa entre' i köket. Stackars K.....där tog hans lugna natt på soffan slut.

I kväll samlar vi alla dynor vi kan hitta i huset och försöker bygga en bekväm halvsittande sovställning till K uppe, och så kan jag snava på allt vad jag hinner och kan nere i köket i morgonbitti.....4.45 på natten........

5 kommentarer:

Unknown sa...

hi
hello
how was your day?
i liked your blog
you are fantastic!!!

really nice blog
fabulous fantastic
bye
take care
see you

Anonym sa...

Sätt K ut i hängmattan så hör han inte er eller ni honom!!!!!

Lina sa...

Vad roligt att du gillade min blogg! Självklart får du länka till mig. Jag tänkte lägga dig också bland favoriterna.
Hälsningar, Päivi

Livet på Sjögård sa...

Hahhaa, det där med hängmattan vore ju en idé :D

Hoppas ni alla får sova bättre inatt!

Krisse sa...

Tiistaiyön lukusilla. Terkut Krisseltä