onsdag 8 oktober 2008

Jag är en bil-singstar

Kom att tänka på en händelse när jag skrev förra inlägget. Jag sjunger uruselt, men högt och gärna när jag är för mej själv....eller tror att jag är för mej själv.

Följande episod hände för några år sen när jag körde till jobbet en mycket tidig sommardag. Stod i röda ljusen i stora korsningen på väg till jobbet, klockan var ca 7 på morgonen. I radion kom Riki Sorsas sång Muuttohaukka, en superbra sång att sjunga med till sådär att det känns ända till ballarna....om man nu hade såna alltså.
Enivei. Jag hade rullat ner fönstren i bilen och satt där i röda ljusen och njöt av denna ensamma morgonstund tillsammans med Riki, och sjöng ju förstås med. När vi, Riki och jag alltså, kom till detdär fina stället "Kii ki kii, kii ki kii...tuo voihkaisu on niiiiiiiin lohduuuutoooooon..." så är jag så med i stämningen att jag sjunger så att hela bilen skakar, tills jag med sidoögat lägger märke till att en röd pickup har kört upp i filen brevid mej....och att killarna i bilen pekar på mej och håller på att skratta ihjäl sej......

Min blivande karriär som sångarstjärna tog slut precis i den stunden...

4 kommentarer:

leena sa...

: )
Minäkin laulan autolla ajellessa, se on tosi hauskaa.
Kerran vastaan ajeli nainen, joka selvästi lauloi jotain oikein tunteella ja kovaa. Se oli niin huvittavan näköistä, vaikka en edes kuullut laulua.

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Hej! Tack för titten i min blogg! Visst är det ju typiskt, att lyxprylarna kommer till föräldrahemmet när man inte bor kvar där längra själv... Oj vad jag skrattat när jag läst dina inlägg! Du skriver dom så bra!
Kul, kikar in snart igen!
Kram/ Camilla

Lisas torp sa...

Säkert hade du en härlig känsla när du sjöng och det är många sångare som inte har det.

Tackar för titten på min blogg! Kul att du tittade in!

Kram
Lisa

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att ni hittat något bra sätt på K att sova på nu när det är så synd om honom, *s*. Att sjunga i blien är ju perfekt då är det ju ingen som här en, så länge rutorna är uppe då, hihi.

Kram Ullis