söndag 20 april 2008

Söndag

Var på Ks keikka igår. Med bil. Jättebra spelning med massor av folk, och det var hur roligt som helst.
Jag hade själv valt att vara nyktert med pga att jag tycker att vi ska spara pengar innan vi åker till Italien. Ifall jag är med och super och slåss och skall forslas hem med taxi, går det massor med pengar på en kväll.....men om jag är med och dricker kaffe hela kvällen och till på köpet kör oss hem, så sparar vi en bussig slant.
Först var jag glad och stolt över mitt hälsosamma och ekonomiskt smarta beslut. Sen när folk var småfulla och festglada och allmänt uppåt, var jag lite, jo lite, fundersam över mitt beslut. När klockan blev tre, K hade spelat färdigt, och vi satt på klubben över en avsvalkningsöl (och ett stop med vatten för min del), så var jag jättestolt och glad över mitt beslut. En överförfriskad dam ylade efter sin försvunna handväska (inkl. börs, nycklar, busskort etc), en annan hade tappat sitt bankkort, några var spyfärdiga där och nu, ganska många skulle vara det i morgon bitti, och där satt jag,ganska trött men jättenöjd, med både börsen, äran och pengarna i behåll.
Oj bara man skulle minnas den känslan nästa gång man ska ut på krogen igen......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejps!
Eftersom jag vet var keikkan höll hus (vi försökte ordna ledigt för att komma med, men lyckades ej...) lyfter jag på hatten åt dej för att jag insåg att ditt "bilkörningsrevir" vidgat sig en hel del!! ;)

Kramar: julia

P.S. Trevligt att du är frisk igen, saknade skriverier under den tiden!

PiaMaria sa...

Inte är jag så modig som jag låter förstå.....K körde bilen till stan, jag bara körde hem den...det är ju ganska enkelt ändå ;o)

Bandet har skivreleaseparty den 31.5 i stan. Försök få ledigt båda två då!

kram P