fredag 18 april 2008

Om precis 12 dagar


är vi hemma i Italien!

Att komma till Italien är för mej som att komma hem.
Jag bemöts av dofterna, ljuden, farten, lugnet, fågelsången...allt...som är Italien,och det känns som att komma hem.
I Italien vilar min själ. Italienarnas espressofyllda-allt-skall-ske-nu-eller-helst-igår vardag med deras underbara medelhavsstil=imorgon-är-en-lika-bra-dag-som-
vilken-som-helst-dag -mentalitet , är en underbar cocktail som jag kämpar med att behärska i min finska vardag.
Min dröm är att kunna hitta en balans i detta som jag kan överföra till min finska acksåpunktiligavardag. Alla har för bråttom och ingen hinner någonstans.
Jag har mycket att lära mej ännu. Jag och min omgivning behöver finna en sydländsk balans i tillvaron där vi alla kan må bra.
Just nu kan jag bara titta på mitt lilla olivträd och hoppas att det och jag ska överleva den finska vardagen.....annars tar jag trädet och mej och flyttar söderut till mediteriana breddgrader. Och sen kan ni gärna hälsa på oss....när ni hinner...

Inga kommentarer: