tisdag 22 april 2008

Min dag



Jag hann inte diska eller byka, hemmet ser ut som om en korg med smutsbyke skulle ha exploderat här. Här är faktiskt så stökigt att om en inbrottstjuv nu skulle bryta sej in, så skulle han vända vid dörren för han skulle vara säker på att nån redan raidat huset före honom.

Men det har varit en bra dag...
inga bråk och katastrofer, ungarna lyckades till och med bollträna på tumis utan att nån kom skrikande, skvallrande eller allvarligt skadad in (grannens bestämda frökens närvaro kan ha dämpat värsta skvallerivern hos herrarna), vi lyckades få veckans matuppköp skaffade utan värre slagsmål (okej här är vi rörande ense om veckans meny, grillkött, grillkött,korv, grönsaker och grillkött...)
och precis just hände en relativt ovanlig sak...
lillebror meddelade lite efter nio att han är trött och går och lägger sej!?!?
Detta har då aldrig hänt förut? Detta är ungen som tidigare kunde sitta två timmar på toaletten med en Kalle Anka bara för att dra ut på läggdagstiden.

Så en dag utan skrik, bråk och tandgnissel är bättre än en dag med ordning på torpet...ibland i alla fall....

Nu ska jag orientera mej fram till soffan, ösa ner kläderna på golvet, för där kan dom väl vänta till i morgon (eller övermorgon) för att nån ska sortera och vika dem alternativt tvätta dem, för nu vill jag ligga och slötitta på tv tills jag somnar.....om ca 20 minuter...

Godnatt!

Inga kommentarer: