onsdag 13 augusti 2008

Och så har vardagen verkligen börjat


Får ett samtal till jobbet. Det är K som ringer och kollar ifall jag kan åka hem, genast, eller ifall han ska göra det. R har fallit med skateboarden och lär ska blöda ganska mycket, behöver antagligen föras till läkare. Jag är närmare hemmet, och kan åka, så jag störtkör hem och tackar högre makter för gröna vågen som möjliggör att jag är hemma på nästan en kvart. Där sitter R, ynklig och eländig i soffan med blodiga handdukar runt armar och ben. Lugnar honom (...och mej) och packar upp paketen. Tackolov är det bättre än det ser ut. Han har rejäla skrubbsår på både armbågar och knän plus några ordentliga sår, men jag vet att han inte behöver sys och det vad läkaren skulle göra på hvc, kan också jag göra (tackolov för förstahjälpskursen jag nyligen genomled).
Efter putsning, diverse fjärilsplåster, sårlappar, bandage och plåster, är killen nu ihoplappad igen, och vi är båda ganska övertygade om att han kommer att överleva.
Bra så.

Största trösten kom nog i form av lånehunden Funny, som kom instormande och landade på soffan brevid lidande R. Där låg dom sen och såg på Serranos och R mådde jättebra av lite tassterapi och svansvärme av söta Funny, som själv var jättenöjd av en soffplats brevid en av sina favoritpojkar, R.
Alla var nöjda...

Nu ska jag bara försöka luska ut hur jag får bort all blod från soffan, som förut var ljus....(för det är ju naturligtvis i soffan man kastar sej när man blödande ligger och väntar på att mamma ska komma hem och rädda en....)

15 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Oj då, inte kul för honom... och inte för dig pga fläckiga soffan... men jag sitter ändå och skrattar här för mig själv efter att ha läst om dina toa-bekymmer, hahaha!!
Förresten var skåpet väldigt fint!

Sarppa sa...

Voi miten suloinen koira

Kaunis kaappi edellisessä postauksessa..

Millas hem sa...

Hej!
Tack för kommentaren, nu hittade jag till din sida. Tur att olyckan inte ledde till värre skador. Det är väl det hemskaste man fasar för som mest när man får ett samtal!
Mmm, typiskt att lägga sig och vänta på omplåstring på "fel" ställe! :)
Kram Camilla

leena sa...

Hyvä, ettei käynyt hullummin...
kurjaa, kun lapsille sattuu.

Vitt och blandat sa...

Hej - å vad glad jag blev av din fina kommentar!! Stackars din pojke!!! =( I regel är det JAG som behöver omplåstring å tröst när min son gjort sig illa. Det går till och med så långt ibland så lille P säger "mamma det är bra nu..." Hmmmm - det var ju liksom min replik =/... Men du har helt rätt - hunden helar allt, både in- och utsida! Jag har inte hunnit kolla runt än, skrev direkt när jag läste om de olyckliga. Nu ska jag titta vidare! Roligt att du hittade till mig - varmt välkommen tillbaka, kram/Anneli

E* sa...

Aj, aj & oj , oj! Tur att det inte gick värre med din son & vilken trevlig tröstekompis han fick...hoppas soffan har avtagbar klädsel? Kallt vatten ska var bra mot färska blodfläckar-jag brukar köra YES diskmedel på de flesta fläckar o sen in i tvätt maskinen.
Lycka till!/kram

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur att det inte var värre än så. Sött par som ligger på soffan. Man kan ju undra hur de tänker ibland som måste sätta sig på sådanan ställen när de gör illa sig istället för på en stol, *s*.

Kram Ullis

Krisse sa...

Onneksi ei sattunut pahemmin. Ja tuo hauveli niin ihnasti tuossa vierellä makailee. Ja auttaa paranemaan...
Ja kyllä se sohva siitä puhtaaksi tulee, kokeile kuivapesuainetta. Veri on toisaalta hankala puhdistettava.
Pikaista paranemista potilaalle.
-Krisse-

Mjuka sa...

Du, känner igen mig angående toabekkymret! SÅ är det här också-oftast får man springa ner och hämta en rulle och fort upp igen. För det är aldrig någon hemma när jag behöver toapapper :-) Skönt att det gick bra med den lille skadade!!
kramar M

Sirkka sa...

Oj voi, jag tittar fårst din foto, och jag tänker, att nu är nej allt bra. Jag hoppas att altt kommer igen snart bra. Jag vet att kommar.
Den hunder är så sött och hjälpper.
Tack så mycket för kommentaren min blogi.
Din skåpet är så vackert jag tycker är så fint. Jag srattar du talar mig finska och jag lite till dig svenska:)) bra.

Galleri MochB sa...

Tur att allt fixade sej till slut... bra med en händig mamma!! Så trevligt du skriver, fick mej många goda skratt när jag läste bakåt...:O) Härligt toaskåp, även om det inte alltid fyller sin funktion. Ha en bra dag!

Lavendel & Romantik sa...

Oj då,men det var ju tur att det blev bara skrubsår iallafall det är så hemskt när de slår sig...Kram på dig/Majsan

Anne/ Huvilaunelmaa sa...

Ojsan - tur att det inte var värre... Din wc-historia fick mig bättre humor, efter en morgon som nu kanske inte var den bästa...Tack för det!

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Uj,uj!! Hoppas din grabb kryar på sej! Verkar ju gå bra, men gissar att halva smärtan är väl förskräckelsen när man faller. Hälsa gärna att jag tycker synd om honom! En sån där gång måste man få tycka det!!! ;o)
Bra jobbat av dej också!!//Linda

Anonym sa...

hej tjejen! måste börja med att tacka för alla superlativ som jag fick angående bloggen och klänningen :) sitter här o rodnar och vet inte vad jag ska skriva.. börjar med TACK!

om du vill ha samma klänning så finns den på ellos för 499 kr.. som hittat! jag älskar att den är i "siden" så man får känna sig lite lyxig :)

stackars din son som slog sig så illa, men med lite kärlek och vila så repar sig de flesta! tur att det inte gick värre :)

hoppas vi ses igen!
stor kram sara