onsdag 20 augusti 2008

Mamma Mia!

Var ikväll med några jobbkompisar och såg Mamma Mia på bio.....den var jättebra!
Vi har en stoooor filmduk i festsalen, med superduperaudio sound och relativt sköna bänkar, så vi beslöt ju på kuppen att när filmen släpps som dvd, så ordnar vi Mamma Mia-kväll på jobbet, då man får klä upp sej riktigt glittrigt och dricka vin under filmen och sjunga med för fulla muggar. För sjunga det ville vi idag ...och dricka vin..och vara glittriga......och allt det ska vi nästa gång!
(och Tove och Marion...då får ni inte missa det!...Jag och Crisse har redan börjat planera våra kläder....)

9 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Det låter ju superkul. har ju inte sett filmen då vi var på semester när den gick här. Får köpa den på dvd så fort den kommer.

Kramar Ullis

Piffa och Puffa sa...

Lovar att berätta hur det går. Mannen är mer intresserad än jag av huset. Jag ser en himla massa rust framför mig men i och för sig så är det ju han som gör det mesta och jobbigaste rusten. Ska bli spännande att se var budgivningen slutar någonstans, det är ju dock en strandtomt.
Kram Anette

Lilla huset på prärien sa...

Hej Pia!

Tusen tack för din fina kommentar. Jag är själv väldigt nöjd med resultatet men det är roligt att höra det från andra också :)

Jag blir avis på dig för jag vill också gå och se Mamma Mia, det blir aldrig av!

Kram Jenny

Anonym sa...

Mamma Mia!!!!!
Jag kommer att klä mig som Agnetha Fältskog då de vann med Waterloo. Passar bra till min slanka kropp och långa ben!!!!! H Marion

Anonym sa...

Klart jag ställer upp, vi måste ju hjälpa den stackars agenten att sjunga för han lät ju nog lite rostig och platsar bättre för 007-vrål.. Men klädseln hm,kanske det dyker upp två Fältskogar med "slanka" kroppar. Klackarna lär jag ju nog behöva!

PiaMaria sa...

Hördu Tove dendär rostiga agenten var ju hur charmig som helst!! (vem ska få vara honom på vår MammaMia-kväll? Det är lite skralt med aspiranter för jag tror att skönsjungarna i huset hellre vill vara Annifrid än en dåligt sjungande friare.....)
Eftersom båda Agnetorna redan är anmälda med sina långa spiror och slanka linjer, får jag väl nöja mej med att vara Björn eller Benny....nu återstår bara att se hur mycket "kisaparta" det hinner växa innan dagen D?
Jag LOVAR att inte raka mej på hela tiden!

Anonym sa...

Hmmm!!! Jag tror jag glömmer Agneta. Var inte Sickan/Stickan Andersson också inblandad på något vis i ABBA??? En skruttig , rynkig gammal sak??? Som jag!! jag kan vara han istället. Med en ficklampa som representerar en vacker eldstad och en kartong-gitarr från bombis står jag då där på kling o klangs scen och sjunger Fernando med en sådan inlevelse att alla står med tårar i ögonen av sentimentala tankar tillbaka till 80-talet. Det är nästan så jag gråter själv i denna skrivandets stund.

PiaMaria sa...

Kära Marion...jag förstår att du blir rörd när du föreställer dej detta fantastiska scenario....det blev jag med!
Speciellt när jag föreställde hela personalen gungandes i takt i publiken, med tända cigarettändare i högsta hugg...ja då knep det riktigt i bröstet på mej...

Can you hear the drums Fernando?...

PiaMaria sa...

Tanter...jag tror att vi har temat för årets lillajulsfest klart.
Mitt skägg är helt skitsnyggt till december (eller januari om vi igen är sena..)!