lördag 16 augusti 2008

Godmorgon!


Det regnar. Sitter här med tungt huvud och försöker få fart på mej själv. Jag har inte ofta tråkigt på morgonen. Jag älskar mornar. Att sitta här med mitt kaffe och mitt vitaminbrus och leka med datorn och inte ha bråttom nånstans. Så ser en bra morgon ut. Men idag vill det sej inte. Jag är så jättetrött.
Katten rymde igår. Vanligtvis brukar han trivas ute några timmar, spana efter Seppo och fånga några möss, och sen kommer han snällt in. Inte igår.
Jag sover jättedåligt när jag vet att han är ute, oroar mej mest av allt över att han ska bli överkörd av en bil, så jag har sprungit uppe med jämna mellanrum och kallat på honom. Först fem-tiden hördes ett litet jamande från bakgården, och ett stycke vått och skitigt kattfanskap ville in. Nu ligger han mätt och nöjd och sover i sin stol, och jag sitter här urtrött och är sur på honom. Fast det bryr han sej ju inte om.
Han har varit på vift hela natten och haft hur roligt som helst.
Är det såhär mina lördagmornar kommer att kännas när pojkarna blir tonåringar och börjar drisha på stan på fredagkvällar och jag oroat sitter uppe hela natten och väntar att dom ska komma hem?
...suck......

8 kommentarer:

Krisse sa...

Huomenta!
Joopa, kyllä se kuule on sillälailla että me äipät valvotaan ja pyöritään sängyssä niinkauan kuin lapsukaiset ovat riennoissaan. Nimimerkillä kokemusta on.
Minulla kaksi poikaa, jotka ovat olleet tosi kilttejä. Ei ole tarvinnut huolestua. Ei ennen eikä nyt. Nyt enemmänkin "kyttään" lapsenlasten tuloa ja menoa kun ovat meillä yökylässä.
Mutta ei hätää, lapsukaiset nauttivat kun huomaavat että mamma välittää..

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur att du får träna lite på katten då, *s*. Vår katt har varit borta 10 dagar som längst. Förra veckan kom hon hem efter en veckas rymmande. Börjar bli van, men är ändå orolig. Så söt.

Ha en skön helg!
Kram Ullis

Emmama sa...

Jag ska bygga en bur åt min son när han blir tonåring. Dina barn får säkert också plats där, så vet vi var vi har dom.. ;)

Mjuka sa...

bygga bur var en bra ide. Min dotter har redan nästan flugit ut. hon bor hos sin pappa nu efter 13 år hos mig. Ville prova vingarna lite. Ha en fin lördag
kramar M

Hem och Lycka sa...

Hoppas han kommer tillrätta snart, jättesöt är han! kram

Galleri MochB sa...

Ja får se hur det blir när de växer upp...:O) Har också sovit dåligt inatt men inte pga någon försvunnen familjemedlem utan pga av Tors hammare som gått an och mullrat så gott som hela natten...

Helena Dovier sa...

Usch, vilken orolig natt... Tur i alla fall att katten kom hem till slut och att han inte var skadad.

Hoppas att du får en fin vecka!

Kram från Helena

Flickan på landet sa...

Känner så igen mej när det gäller katten. När vår katt har rymt har jag inte kunnat göra annat än leta o leta....De är ju som småbebisar :-)