tisdag 12 augusti 2008

Murphys law



Det måste vara en Murphys lag att toapappret alltid tar slut i övre våningen när man är ENSAM HEMMA och sitter på dasset?!? Aldrig någonsin att toapapret skulle ta slut när nån är hemma och man kan ropa till nån att hämta upp lite papper till den nödige?!!

Vi har en toalett i nedre våningen, och en i övre våningen. När vi kommer hem med stora säcken toapapper, dumppar vi den i nedre toaletten, och därifrån bär vi upp några rullar i gången till övre toaletten.
Jag har t o m skaffat ett ursnyggt skåp till badrummet, dit man kan gömma toapappersrullarna. Okej, jag medger att mina parfymer invaderat skåpet numera, men några rullar ryms dit alltid, tre i alla fall, så är det meningen. Och så ingår det det ju i systemet att den som tar sista rullen ur skåpet hämtar upp tre nya!

Men nep....skåpet är ju tomt som vanligt, när toapappret tar slut, och jag är ensam hemma........

....suck.......

Tack gode gud för fuktdukar ;o))

Först var jag sur på alla andra i huset som förstås är ansvariga för att toapappret är slut (för nej det kunde ju inte ha varit mitt fel...), men nu går jag omkring och fnissar högt för mej själv ...och bygger scenarion i huvudet om hur jag ska berätta till sönerna att nån av dem tagit sista pappret och lämnat mej bokstavligen i pisset på toan...."Var är dina spelstrumpor? Jaa du...jag satte på toan och var utan papper, och de råkade ligga där brevid på batteriet....sorry!"

(och när det blir dålig toaletthumor för min del, kan man ju gissa hur trött jag är.....så trött att jag inte orkade gräva fram ett Chuck Norris-skämt....men vänta bara...jag hinner ännu ;o))

6 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Ett gott skratt fick jag när jag läste ditt inlägg. Det där med fotbollstrumpan var bra. Visst är det typiskt att ingen annan kan fylla på papperet när de tar sista rullen. De kunde ju åtminstone tala om det.

Kram Ullis

sabina sa...

En situation som alla förr eller senare hamnar i...;) Men inte sååå kul just när det händer! :)

Vackrare vardag sa...

Sitter och fnissar för mig själv:) Kul att läsa, men inte så kul just då;)

Krisse sa...

Hei PiaMaria!
Tuttua touhua. On meillekin samanlaisia juttuja käynyt, ja aika useinkin. Nyt sovittu että kuka repäisee viimeisn palan laittaa uuden rullan paikalleen. Sopimus pitänyt vaihtelevalla menestyksellä.:-)
Öitä toivottelee Krisse

hagagården sa...

Tack för kommentaren,otroligt vackert skåp du har,så där härligt nött.
ha det gott
ninni

Marja Kristiina sa...

:-)

Jaksua ja aurinkoa sinne!