söndag 23 mars 2008

Mina barns hobby ger mej en snygg rumpa

Sedan mina barn började spela amerikansk fotboll i augusti, har min kondition förbättrats nämnvärt, min krångliga rygg har mått underbart bra, och på kuppen har jag faktiskt tappat 6 kilo.
Jättetjosan!
Men nu kan man ju fråga sej hur det påverkar min kondition att R och O tränar aktivt? Jo, för att ungarna tränar tre gånger i veckan med laget, och två av dessa gångerna är på ett gym. Gymet är så långt i från oss, att vi kör dem dit. I början hade jag med mej en bok och satt i cafe't och väntade. Sen insåg jag att jag kunde använda tiden som jag ÄNDÅ måste tillbringa på gymet, till att göra något nyttigt själv. (Eller egentligen var det Jaska och K som började, dom härjade på bland maskinerna och ungarnas träningar så till den milda grad att bägge hade svårt att gå i en vecka och jenkkifudislagets ynglingar hade ont i magmusklerna lika länge av allt skrattande åt gamla gubbarna som inte begrep sina begränsningar utan ihärdigt körde på.)
Anyway....jag har tagit det lite försiktigare, och blivit riktigt god vän med roddmaskinen, cykeln och några magmuskelapparater. Faktiskt så god vän att jag saknar dem nu under påskhelgen när gymet är stängt.
Däremellan springer R och jag tillsammans. Han är underbart målmedveten angående en lysande framtid som Quarterback, och är därmed lättövertalad till en löptur med sin gamla mamma.
Att springa med honom är jätteroligt, här couchar jag honom för fullt till att bli en duktig atlet, och samtidigt är det tryggt för mej att springa med honom ... han håller ju reda på att jag inte dör på vägen....

Det är så roligt att ha en gemensam hobby med sina barn...och så får man faktiskt en snygg rumpa på köpet!

Inga kommentarer: