söndag 16 mars 2008

Jag blir skinnad varje dag...

Barnen har lärt mej spela poker. Nu skinnar dom mej varje dag.Tackolov spelar vi inte om riktiga pengar, vilket jag faktiskt i min dumma iver föreslog i början av min knoppande pokerkarriär (okej vi skulle ha spelat med 5 cents slantar, men det är också pengar) . I baktankarna hade jag att kunna köpslå med deras skulder mot gjorda tjänster i hemmet....istället hade det nog istället slutat med att jag varje lönedag kallt hade fått dela ut mina surt förvärvade pengar till glada småglin. Dom slår mej varje gång!
Men med en mammas list får jag dem lurade till hemarbeten ändå....vi spelar inte poker före golvet syns (mao kläder och böcker och allmänt skräp är släpat till egna rummen) och disken är undanplockad. DÅ får man som belöning slå sin stackars mamma i poker. Och jag sitter gärna i ett någotlunda städigt hem och förlorar i poker, så alla är nöjda och glada till slut!

Inga kommentarer: