lördag 22 mars 2008

Påskmiddag och hemmaspa

Idag åt vi påskmiddag hos mina föräldrar. Det var jättegott...hos oss äter man julskinka till påsk eftersom syrran och jag vägrar att äta lamm.

Jag kom hem med en hel kasse fylld med diverse hår- och hudvårdsprodukter som min söta syrra skänkt mej. Hon har stackarn jättekänslig hy, och mer än ofta (till min stora lycka) visar det sej att shampoon, balsam, krämer och skönhetsfaderullor hon köpt inte passar henne, och då slänger hon dem i en jättekasse som hon med jämna mellanrum överlåter mej. Oh den glädjens dag då hon kommer med denna påse!!
Syrran reser mycket och har dyr smak, så det är julafton varje gång jag får en syrrapåse!

Idag värmde jag bastun efter påskmiddagen. Ungarna roivade ute med sina kompisar, och jag hade lyxspakväll för mej själv.
Jag tände ljus i bastu och badrum, hällde äppelcider i kristallglas (borde ha varit jordgubbskumppa, men det hade jag tyvärr inte), hittade en trevlig rock-kanal på radion och njöt med diverse olika behandlingar. Jag har både scrubbat och haft ansiktsmask, gjort superhårinpackning med Bonacures hairtherapy serie = först smällde jag något som hette Enzyme extract treatment i håret, sen något som hette collagen therapy....och jo dessa två måste absolut användas tillsammans enligt producenten....så nu har jag suttit med olika geggor i håret i 20 minuter.
Spakvällen avslutades med Biotherms kräm och rynkkräm.
Oj vad snygg jag kommer att vara imorgon!!
Fast dom säger ju att skönheten kommer inifrån......
så då ser jag mao ut som en Fizz-flaska imoron.......

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad det lät skönt!! Lite samma sysslar min kära man med just nu...med sin bror. De har nämligen gjort remont hela dagen (igen) och for just till bastun för att försöka skrubba sig rena med rotborste och terpentin!! :) Lite mer maskulint. Ja och öl dricker dom ju rakt från tölken.
Trevlig påsk till er, det var roligt att du hade hunnit skriva många snuttar under den långa fredagen! :)
Ha det bra, hälsningar julia

Anonym sa...

Ja dessutom kom jag att tänka på att de nya plastflaskorna ju nog ser riktigt bra ut, med smal "midja"!! Med tanke på ifall inte skönhetsprodukterna ytligt gjorde större påverkan....
julia igen.

PiaMaria sa...

:o)) Fast Fizzflaskan påminner nog om mej....den är smalare upptill och bredare nedtill! :o))

Glad Påsk till er!

kram P