torsdag 20 mars 2008

Karlfolk 4-mammor 1 (kattfan är på deras sida!)

Detta är mitt mörka hörn i vårt hem. Med en musiker till man, och två begynnande talanger till barn, börjar vårt hem sakta med säkert invaderas av diverse instrument och prylar som behövs för att även grannarna säkerligen ska njuta av den underbara ton som allt detta släpper ur sej.
Okej det måste jag säga till Ks försvar, att elpianot vanligtvis inte står framför vanliga pianot. Det var bara när han övade inför kommande skivan som vårt vardagsrum såg ut som en inspelningsstudio, men ARGH vilken syn detta instrumentberg bjuder på!?
När pianot flyttade till oss (våra kompisars piano som är fosterhemsplaserat hos oss på obestämd tid), hade vi en mental maktkamp på gång med K. För honom är pianot ett instrument som helst ska stå på paradplatsen i hemmet och endast och enbart användas för musikaliska bruk och definitivt inte användas som underlag för prydnadsföremål. Och vad ser jag då ett vackert glansigt svart piano flyttar in hos oss? Jo ett ypperligt ställe att ställa vackra fotoramar, pepparkakshus, blommor, ljusstakar och diverse andra vackra prylar på. Just det.
Först pratade vi om saken (och båda höll envist fast vid sin egna åsikt), sen började handlingskriget. Varje dag placerade jag helt obemärkt några ljusstakar och några fotoramar på pianot, och varje morgon när jag kom ner var ljusstakarna och fotoramarna på soffbordet istället. Såhär höll vi på.....objekten ändrade efter säsong, vi flyttade på ljusstakar, fotoramar, orchideŕ, pepparkakshus, blomkrukor, men resultatet var alltid detsamma...pianot var tomt på morgonen.
Efter ett år fattade K att det inte var någon ide' att fortsätta, jag skulle ha mina ljus på pianot och punkt slut, så han slutade flytta på dem.
Jag vann!!....trodde jag.......
för sen kom kattskrället och gjorde det ingen annan gjort...mao slut på eländet med en gång. Första bilden in bloggen är av katten på pianot, med några snygga ljusglas och en blomma.....
Det är roligt att jag har bilden kvar som minne, för nu finns varken blomman eller ljusglasen kvar mera efter en kattfestlig natt med mycket spring och kattefnatt....

Och jag försöker hålla fingrarna i styr och inte täcka karlarnas instrument med prydnadsföremål....(men några små, små ljusstakar har jag lyckats klämma in, samt en ny blomma....och högtalaren till vänster har jag försökt kamouflera med en vit filt...så än är kampen inte helt över....)

Inga kommentarer: