fredag 2 januari 2009

Vänligen hamna inte i kanalen

Åkte in till stan med R idag. Han hade fått ganska mycket pengar till julen, och nu åkte vi in för att böka igenom stans skivaffärer.
När vi åkte över Brändöbro, såg vi att nån var ute och skrinnade på den skinande blanka havsisen.....helt nya havsisen...
Ca tio meter från skrinnarna gick en öppen båtränna, och jag tror inte att isen kan ha varit hemskt tjock ännu. Det såg helt galet farligt ut, samtidigt som det var jättevackert. Isen var spegelblank, totalt snöfri, och här drog dessa två fram på sina långvägaskridskor.

Vi hade en trevlig dag på stan, R och jag, och kom hem många skivor rikare.

När vi åkte till matbutiken märkte vi att snubbarna på idrottsverket är och isar vår plan. Snart kan även vi skrinna.

Fast lillebror gjorde mej nyss lite orolig.....
bakom vårt hus, mellan oss och havet går numera en kanal, en som byggdes för att hålla högvattnet borta från våra hus. En fin kanal som går nästan ända till sportplanen.
Lillebror satt just och drog kängorna på sej när han skulle ut med grannpojkarna, samtidigt som han högt funderade över ifall man kunde skrinna längsmed kanalen till skridskoplanen.

...suck....så nu kom jag på en ny sak som är förbjuden igen.....trots att jag försöker vara mamman som inte förbjuder allt roligt, så ligger nog skrinna i kanalen på listan med saker som elaka mamman förbjudit.......
(och jag som trodde att livet blir lättare för alla när barnen blir äldre och förnuftigare?!)

Inga kommentarer: