måndag 26 januari 2009

...tråkigt.....

Måndag. Simskola på jobbet, det var roligt.
Sen till köpcentrumet för att köpa ett vattenjoggingbälte. Åkte hem via Mikus butik för en kopp kaffe och lite skvaller.

Kom hem och tog en kort tupplur (morgontursdagar är detta ett måste....annars somnar jag sju på kvällen!)

Nu sitter jag här och har det tråkigt....Kim är i Sydafrika, Oskar i pulkkabacken och Robin har låst in sej i sitt rum och spelar gitarr så det dånar i hela övre våningen.

Tror att jag ska värma bastun och ta mej en lång, lugn bastukväll med ansiktsmasker och hårinpackningar tillsammans med katten och Radio Rock. Jo det gör jag nog.
Det har blivit mycket bastubadande senaste dagarna....men det är så skönt såhär i vintermörkret :)

Edit:
Lillebror överraskade oss mitt i vår tysta, sköna bastustund. Han kom stelfrusen och genomvåt hem från pulkkabacken och rusade rakt in till oss i bastun....ja han klädde faktiskt av sej sina snöiga ytterkläder först i badrummet...
Vad roligt! Lillebror är en bastupojke och så himmelens pratig av sej, så honom har man gärna som sällskap. Fast Carlo tyckte det blev lite för mycket när lillebror började sjunga Guns'nroses version av Knockin' on heavens door......Carlo tyckte nog att det lite väl mycket lät som om nån drog en katt i svansen, så han tassade tyst iväg och lät mej stanna och njuta av O's lilla bastukonsert.....
Så nu sitter vi nyskrubbade och basturosiga ( och med öronen lätt i lås..) och njuter av en trevlig kväll....för det blev det...trots att jag först tyckte det var så tråkigt!

2 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så skön kväll det låter att du har haft. Vattenjogging skulle passa mig bra som inte kan springa på land på grund av trasiga knän efter för mycket idrott,*s*

Kram Ullis

Krisse sa...

SINULLAHAN OLI OIKEIN MUKAVA PÄIVÄ.. SAUNAKONSERTIT JA KAIKKI.

TALVIPÄIVINÄ SAUNAHETKET OVAT NIIN MUKAVIA..LÄMMINTÄ JA NAUTITTAVAA KAIKIN PUOLIN..
NAUTISKELEHAN OLOSTASI..TERVEISIN KRISSE